از چند ماه گذشته که آقای دکتر زارعی کوشا به عنوان استاندار استان فرهنگی کردستان انتخاب شده است یک موج امید و دلگرمی در سطح استان و در بین اقشار مختلف جامعه مشاهده میشود که در اینجا باید از خداوند بزرگ سپاسگزار بود که بار دیگر دل‌ها و قلب‌ها مردم پر از امید و نشاط شده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 04 March 2022

به گزارش تابناک کردستان، هر چند ما قبول داریم که هنوز شرایط و وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان کردستان با وضع مطلوب و ایده ال فاصله دارد و نباید انتظار داشته باشیم که این وضعیت و شرایط نامناسب اقتصادی در عرض چند ماه تغییر کنند، مسلما برای تغییر شرایط موجود ما به مدیران انقلابی نیاز داریم؛ چرا که موتور حرکت در هر جامعه نیروی‌های انسانی است که در جامعه اسلامی استفاده از نیرو‌های انقلابی و متعهد به مردم می‌تواند باعث تغییر در وضعیت اجتماعی و اقتصادی شود.

تجربه چند سال گذشته ثابت کرد که مدیران بدون تعهد قلبی و صرفا تاکید بر تخصص گرایی نمیتوانند مشکلات جامعه را حل کنند، ما منکر تخصص گرایی نیستیم؛ چرا که امروز در عرصه مدیریت تخصص گرایی یک چیز ساده و بدیعی است و برای اثبات و تشریح این مسئله نیازی به تشکیل کنفرانس‌ها و جلسات زیادی ندارد و همه ما این مسئله را به عنوان یک مقوله ابتدایی قبول داریم.

اما حرف و سخن ما اینست که آیا تخصص گرایی به تنهایی میتوانند مشکلات جامعه را حل کنند؟ اگر واقعا تخصص گرایی اینقدر توانا و قدرتمند بود که همه مشکلات جامعه را حل کنند؛ پس چرا تا این امروز ما گرفتار این همه مشکلات زیادی هستیم؟ ما اعتقاد راستین و قلبی داریم که تخصص گرایی نمیتواند به تنها راه حل رفع مشکلات جامعه باشد، بلکه در کنار تخصص گرایی ما نیازمند به داشتن تعهد قلبی به مردم هستیم.

تعهد قلبی باعث میشود که فرد متخصص از دانش و تخصص خودش در جهت تامین منافع شخصی سوءاستفاده نکند و همچنین خودش را همیشه پاسخگو جامعه بداند؛ چرا که بین مدیران و مردم در تعهد قلبی هیچ فاصله‌ای وجود ندارد و مدیران برای خدمت کردن به مردم انتخاب شدند و از طرف دیگر در تعهد قلبی مشکلات و مسائل مختلف نظام اجتماعی صرفا مربوط به مردم نیست بلکه این مشکلات هم شامل مدیران خواهد شد.

ما در چند سال گذشته این نگاه غلط و اشتباه را در سطح استان مشاهده کردیم که چطور مدیران متخصص با مردم رفتار می‌کردند و نسبت به مشکلات و مسائل مردم بی تفاوت بودند و بین خودشان و مردم یک دیوار ایجاد کرده بودند و علت اصلی در نداشتن تعهد قلبی این مدیران نسبت به مردم بود.

اما نباید فراموش کرد که مدیران و مسئولان ما مسلما دارای تعلقات تعلقات خانوادگی، سیاسی و قومی هستند و ما هم این حقیقت روشن را انکار نمی‌کنیم و خوشبختانه دین اسلام هم این مسئله را منکر نشده است و از انسان نمیخواهد این مسئله را سرکوب کند، بلکه برای آن راه حل پیدا کرده است.

راه حل مورد نظر دین اسلام همان "خواهر و برادر دینی" است که باعث میشود که مدیران همه افراد جامعه را خواهر و برادر دینی خودش نگاه کند و اگر مدیران برای تامین مایجتاج خانواده خودش تلاش می‌کنند به همان اندازه برای تامین مایجتاج مابقیه خانواده‌های جامعه تلاش و کوشش کنند و این رفتار و شخصیت انسانی مدیران ما صرفا در تعهد قلبی امکان پذیر است و با تخصص گرایی نمیتواند این نوع روابط بین مردم و مدیران ایجاد کرد.

ما را به عنوان نکته‌ای اشاره کردیم که در جامعه دعوای بین تخصص گرایی و تعهد و همچنین بومی گرایی وجود دارد و ما به عنوان حزب سیاسی همت منکر تخصص گرایی نیستیم، ولی صرفا بر روی تخصص گرایی تاکید نمی‌کنیم و امروز خوشبختانه جناب آقای استاندار جوان بر روی این نکته آگاه و شناخت دارد.

اما نکته بعدی در مورد توسعه اقتصادی استان کردستان است که ما در چندین یادداشت و حتی بیانیه برای اقای رییس جمهور بر روی مشکلات اقتصادی استان کردستان تاکید کردیم و در همین چند روز گذشته منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان افتتاح شد که میتوان قلب‌ها مردمان این منطقه را گرم کنند و تا اندازه مشکلات اقتصادی استان را کاهش دهد.

هر چند ما از دولت انقلابی و اسلامی آقای رییسی بیشتر انتظار داریم که در مورد مشکلات اقتصادی استان کردستان برنامه‌های زیادی را ارائه دهند؛ چرا که این استان هم از نظر نیرو‌های انسانی و همچنین منابع طبیعی در سطح کشور انصافا بی نظیر است و جای کار کردن و توسعه اقتصادی زیادی در این منطقه وجود دارد.

یکی از این مشکلات استان کردستان متاسفانه مسئله کولبری است که خوشبختانه با افتتاح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان امید در دل‌های زنده شده است که از این طریق میتوان مشکل کولبری را حل و فصل کرد تا دیگر شاهد مگر سخت و دردناک این قشر زحمت کش از جامعه نباشیم.

حزب سیاسی همت هیچ وقت کولبری را به شغل به رسمیت نشاخته است و آن را در شان و منزلت مردمان عزیز و انقلابی استان فرهنگی کردستان نمی‌دانند و رفع مشکل این عزیزان جز مطالبات مهم و اساسی حزب سیاسی همت است و ما در بیانیه چند روز گذشته برای آقای رییس جمهور به مسئله کولبری اشاره کردیم و از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین از اقای دکتر زارعی کوشا این مطالبه را پیگیری خواهیم کرد.

فرزاد مرادی، دبیر کل حزب همت در استان فرهنگی کردستان.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار