فرماندار شهرستان مریوان:
اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فرهنگ غلط کار در میان جوانان شهرستان مریوان گفت: با ارتقاء وزن اجتماعی مهارت می‌توان فرهنگ کار در این شهرستان را اصلاح کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 30 March 2022


به گزارش تابناک کردستان؛ اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فرهنگ غلط کار در میان جوانان شهرستان مریوان گفت: با ارتقاء وزن اجتماعی مهارت می‌توان فرهنگ کار در این شهرستان را اصلاح کرد.
احمدی بیان داشت: متاسفانه جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی فاقد مهارت در شهرستان مریوان به معضلی بزرگ در جهت جذب در بازار کار مبدل شده اند که با توانمند سازی این افراد و تبدیل آنان به افراد دارای تخصص و ماهر می‌توان گامی موثر را در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این قشر از جامعه برداشت.
فرماندار شهرستان مریوان آموزش‌های مهارتی را گره گشای معضل بیکاری در این شهرستان برشمرد و افزود: شهرستان مریوان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش کشاورزی و گردشگری می‌باشد که با توجه ویژه‌تر به آموزش‌های مهارتی و توسعه و گسترش این آموزش‌ها در سطح شهرستان می‌توان امید به تبدیل این ظرفیت بالقوه به بالفعل داشت.
در ادامه فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با اشاره به فعالیت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مریوان گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ گولان شهرستان مریوان با دارا بودن ۸ کارگاه آموزشی ثابت و ۶ کارگاه آموزشی سیار روستایی، زندان و صنایع و صنوف در بخش دولتی سالانه بالغ بر ۸۶۷ نفر را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز این شهرستان دارای ۱۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال است که در سال گذشته ۶۵۴ نفر راتحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار داده اند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهارداشت: با ورود بخش خصوصی به آموزش‌های مهارتی به عنوان بازوی توانمند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان می‌توان امید به توسعه بیش از پیش این آموزش‌ها در شهرستان مریوان داشت که این مهم جزء با حمایت کلیه دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان میسر نخواهد شد.
وکیلی وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان شهرستان مریوان در بخش‌های مختلف کشاورزی و گردشگری و همجواری با اقلیم کردستان عراق را از جمله مزیت‌های نسبی این شهرستان در حوزه اشتغال و تولید نام برد و گفت: تدوین برنامه‌های اجرایی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه‌ای و اجرایی نمودن این برنامه‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سالجاری به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین می‌تواند گامی مهم و موثر را در راستای شکوفایی این استعداد‌های طبیعی در شهرستان مریوان را به دنبال داشته باشد.
در پایان وکیلی ابراز امیدواری کرد که با حمایت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط شاهد توسعه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه شهرستان مریوان در سطح جامعه باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار