رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سال تولید، دانش بنیان واشتغال آفرین را فرصتی مناسب برای ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان به مرحله بهترین دانست.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 13 April 2022

جعفر پورقیصری در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص چالش‌های پارک‌های علم و فناوری و تحلیل و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز امیدواری کرد سال جاری با نامگذاری رهبر معظم انقلاب باعنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» فرصتی باشد که اقتصاد دانش‌بنیان را به مرحله بهترین ارتقا دهیم.
وی افزود: در ۲۵ سال گذشته در کشور شبکه‌ای قوی از علم و فناوری، شرکت‌های فناور و دانش بنیان ایجاد شده و امید است در سال جاری و سال‌های بعد از این شبکه سازی بهره‌مند شویم؛ وقت آن است که تولیدکنندگان، صنایع بزرگ و طرح‌های بزرگ توسعه کشور از این شبکه استفاده بهینه کنند.
پور قیصری در خصوص اهداف و ارزیابی واحد‌های فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به ثبت روند رشد و ارتقای واحد‌های فناور، تعیین اعتبار واحد‌های فناور برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات پارک، بهبود و توسعه خدمات با ارزش افزوده پارک علم و فناوری، تعیین وضعیت ادامه حضور و تمدید قرارداد واحد‌های فناور و شناسایی واحد‌های فناوری برتر اشاره کرد.
وی همچنین به بررسی وضعیت ارزیابی برخی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: هم اکنون ۲۱۰ شرکت مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای مجوز دانش‌بنیانی از امتیاز ارزیابی بین ۵۳ تا ۹۶ برخوردار هستند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت:۳۲ شرکت بدون مجوز دانش‌بنیان امتیاز بالای ۸۰، ۴۰ شرکت بدون مجوز دانش‌بنیان امتیاز بین ۷۰ تا ۸۰ و ۵۸ شرکت بدون مجوز دانش‌بنیان امتیاز بین ۶۰ تا ۷۰ را دارا هستند.
جعفر پور قیصری همچنین بر اساس مکانیزم سختگیرانه ارزیابی شهرک، ۱۳۰ شرکت را دارای وضعیت و دستاورد مناسبی، اما بدون مجوز دانش بنیان برشمرد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیشنهاد کرد: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اجرایی کردن صدور مجوز دانش‌بنیان نوع ۳ برای واحد‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری دارای نظام ارزیابی مورد تأیید کمیته مشترک وزارت علوم و دبیرخانه کارگروه معاونت قرار گیرد و همچنین مجوز دانش‌بنیان نوع ۳ برای شرکت‌هایی که در مسیر تکمیل دانش فنی یک محصول هستند می‌تواند صادر شود و معافیت مالیاتی این شرکت‌ها بر اساس ماده ۹ قانون دانش‌بنیان و بر اساس ارزیابی پارک مربوطه صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :