مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پاتاوه:
درخشان : فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در مسائل قرآنی در مناطق کمتر برخوردار و مناطقی که ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی ارتباطات ساختاری کمتری دارند، حتی در مناطق محروم و روستایی همه فعالیت‌ها را حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 15 April 2022


توجه به مسائل فرهنگی و هنری مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دارد
درخشان حرکت قرآنی امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد را محصول هم گرایی، تعامل، ارتباط و فعالیت‌های مشترک با دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و هنری مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امین درخشان شامگاه پنجشنبه در آئین محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» که در مصلی امام هادی (ع) شهر پاتاوه برگزار شد، اظهار کرد: از مهم ترین آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان در حقیقت همین است که ما توفیق داریم که تقرب به درگاه الهی و انس با قرآن را در این ماه بیش از هر زمان دیگری تجربه و این مجالس، همنشینی ها و انس با قرآن در این ماه بهره ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون تردید انس با قرآن، یعنی قرارگرفتن در مسیر حق، سعادت و عدالت که همان مسئله مهمی بوده که امروز بیش از هر زمان دیگری به این مسیر نیاز داریم.
وی ادامه داد: اگر امروز بیشتر از زمان‌های دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد، نیاز به این مسائل بیش از گذشته احساس می‌شود که بخش زیادی از این آسیب‌ها، به دلیل فاصله گرفتن از مبانی، مضامین و مفاهیم قرآنی است.
درخشان اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از مبانی و مفاهیم قرآنی در همه ابعاد زندگی بهره ببریم، زیرا قرآن تنها تلاوت و جزء خوانی نیست، بلکه همه هنرهای رایجی که ما با آن سر و کار داریم، تجلی و زیبایی آنها در قرآن وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز فیلم سینمایی فاخر، ارزشمند و هنرهای تجسمی و خوشنویسی و همه ابعاد قرآنی بخواهیم تولید کنیم، می بینیم که سراسر همه آنها و هنرها در قرآن تجلی می شود و خود قرآن نیز سرشار از مولفه‌های هنری است.
وی حرکت قرآنی امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد را محصول هم گرایی، تعامل، ارتباط و فعالیت‌های مشترک با دستگاه های فرهنگی دانست و یادآور شد: امروز فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، فرهنگی سپاه فتح، جبهه فرهنگی انقلاب، دارالقرآن و سایر مجموعه‌های فرهنگی بنا را بر این گذاشتند که فعالیت های فرهنگی را در یک مسیر و در کنار هم برای مردم و توجه به بُعد مردمی کردن برنامه ها آغاز کنند.
درخشان گفت: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در مسائل قرآنی در مناطق کمتر برخوردار و مناطقی که ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی ارتباطات ساختاری کمتری دارند، حتی در مناطق محروم و روستایی همه فعالیت‌ها را حمایت خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به شرط اینکه در مجموعه این مناطق یک هم گرایی، طرح و برنامه‌ای در حوزه مسائل فرهنگی و قرآنی از ما مطالبه شود، بدون تردید حمایت خواهیم کرد، چرا که اعتقاد داریم بخشی از مردم استان امروز در مسائل فرهنگی مظلوم واقع شده‌اند و بنا داریم با یک تمرکززدایی و نگاه به سیاست عدالت فرهنگی در مسائل مختلف استان به این موضوعات توجه ویژه داشته باشیم.
وی درگذشت حجت الاسلام خادم پیر را که عمری در خدمت به مساجد و مبانی دینی در این بخش سپری کردند تسلیت گفت و یاد و خاطره شاعر آئینی مرحوم محمودی و همچنین مرحوم سیدحسین بیناپور از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی که از فرزندان این منطقه بودند را گرامی داشت.
بنابراین گزارش: حجت الاسلام «سیدرحمت الله سیادت» نیز در این همایش ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، اظهار کرد: جهاد تبیین از نظر قرآن، حضرات معصومین علیهم السلام و بزرگان انقلاب، کلید همه علوم در «قرآن مجید» است.
امام جمعه شهر و بخش پاتاوه قرآن را کتاب حل المسائل دانست و گفت: این کتاب نورانی حل المسائل زندگی و داروخانه دردهای جسمی، اخلاقی و روانی انسان است.
وی جهاد را یک کلمه مقدسی دانست که در قرآن آیات متعددی در این زمینه آمده است، ضمن اینکه هر تلاشی جهاد نیست.
حجت الاسلام سیادت ادامه داد: تلاشی که در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام شامل جهاد سیاسی، جهاد رسانه‌ای، جهاد روایت گری و ... باشد چون در مقابل دشمن بوده، ارزش دارد و مقدس است.
امام جمعه پاتاوه در ادامه به کلمه «تبیین» اشاره کرد و افزود: تبیین آمده تا بین حق و باطل قضاوت کند.
وی با اشاره به اینکه قرآن خلاصه ۱۱۳ کتاب آسمانی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مدتی است بر بحث «جهاد تبیین» تاکید دارند و از نظر معظم‌له جهاد تبیین بر چهار رکن اساسی استوار است.
حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه عرصه جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است، یادآور شد: دشمنان وقتی که نمی توانند از طریق جنگ سخت انقلاب را از بین ببرند، تلاش می‌کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار