با حضور مسوولان استانی:
آیین اختتامیه جشنواره‌ی «شراب طهور» ویژه‌ی عید سعید غدیر با تجلیل و تقدیر از برگزیدگان در زمینه‌های ۶ گانه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 28 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار رستمی در آیین اختتامیه جشنواره شراب طهور اظهار کرد: هدف اصلی برنامه‌های خانه‌ خلاق و نوآوری دریافت ایده و طرح خلاقانه برای تبدیل آن به تجاری سازی طرح و شرکت دانش بنیان است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های خانه خلاق برگزاری نمایشگاه‌های هنری و تلفیقی است تا زمینه‌ی تجاری سازی آنها به شکل ساده‌تری فراهم گردد.

مدیرخانه خلاق و نوآوری جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه محور اصلی جشنواره موضوع حجاب و عفاف بود، خاطر نشان کرد: این جشنواره با با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در زمینه‌های هنری نقاشی، عکاسی، هنرهای سنتی، صنایع دستی، خوشنویسی و گرافیک برگزار شده است که ۳۵ اثر در حوزه نقاشی، ۳۰ اثر در بخش صنایع دستی، ۱۴ اثر خوشنویسی، ۲۰ اثر در بخش پوستر و گرافیک و ۶۷ اثر طراحی دوخت و حجاب و عفاف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

اسفندیار محمدی با اشاره به اینکه تاکید مراکز آموزش علمی کاربردی، توسعه آموزش‌های مهارتی است، گفت: آموزش مهارت فرهنگ و هنر به جهاددانشگاهی واگذار شده است که این مرکز با بکارگیری اساتید مجرب توانسته بخوبی در این حوزه موفق عمل کند و برگزاری این جشنواره نیز یکی از نمودهای آن است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام افزود: امیدواریم بتوانیم از شاخه فرهنگ و هنر بهره بگیریم و با کمک مرکز آموزش جهاد دانشگاهی نمادهای استان که هویت ما به حساب می‌آیند در جهت عمق بخشیدن به فرهنگ اصیلمان تا برگزاری جشنواره‌های ملی گام برداریم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار