مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام اظهار داشت : چهار هزار و ۱۱۳ کودک و نوجوان این استان در برنامه های تابستانی کانون مشارکت کردند
کد خبر: ۱۰۶۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 02 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه رستگار بیان داشت :کشف، تربیت و آموزش استعدادهای جدید در حوزه های مختلفی چون فرهنگی، هنری و ادبی در بین اعضای کودک و نوجوان از اهداف کلان و مهم کانون است.

وی گفت :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از دستگاه های متولی اجرای فعالیت‌های گوناگونی چون فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی برای ‌کودکان و نوجوانان استان، از همه ظرفیت‌های موجود در راستای غنی سازی پرورش خلاقیت های اعضا بهره می‌گیرد.

رستگار ادامه داد : استعدادهای کودکان و نوجوانان با شرکت در برنامه های متنوع کانون توسط مربیان شناسایی، شکوفا و مدیریت می‌شوند تا این استعدادها در زمینه های معین جهت دهی و مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت :  عمده فعالیت‏‌ و برنامه‌های کانون بر پایه کتاب و کتاب‏خوانی است و مربیان کانون با اجرای فعالیت‌های کتاب محور از جمله اهدا، روخوانی، معرفی و نقد کتاب در میان کودکان و نوجوانان نقشی مهم و مؤثری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ایفا می‌کنند.

رستگار خاطرنشان کرد:  قصه گویی، شعرخوانی، موضوعات و کارگاه های مرتبط با کتاب، مباحث آزاد، معرفی شخصیت و سرزمین، اشنایی با وقایع و ایام، نشریه نگاری، تحقیق، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش عروسکی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، معرفی مشاغل، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، ساخت پادکست، فیلمسازی، پویانمایی، هنرهای دستی و بومی، طرح‌های ادبی، کارگاه های شعر و داستان، زیست شناسی، آشنایی با قرآن، حدیث، احکام و سایر فعالیت‌های اسلامی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است. /ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار