معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار حدود ۲۰ نفر از مستند سازان کشور با عنوان مستندسازان این اداره کل و انجمن سینمای جوان استان، رویداد معنوی اربعین حسینی را از مرز ایران تا کربلای معلا را مستند سازی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 11 September 2022

به گزارش ایرنا سید امین سپهریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در چذابه، با تسلیت ایام اربعین و سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد:هر کدام از این هنرمندان در بخش های انتخابی مانند حوزه کودک و نوجوان، پیاده روی اربعین، مواکب، حضور سالخوردگان و معلولان و ... به مستندسازی این رویداد ارزشمند معنوی در مسیر راه‌پیمایی اربعین پرداخته‌اند.

وی گفت: موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز از ۱۶ شهریور فعالیت خود را در پایانه مرزی چذابه آغاز کرده که تا ۲۶ شهریور فعالیت خود را در بخش‌های متنوع فرهنگی ادامه می‌دهد.
او افزود: همچنین نمایشگاه آثار عکاسان خوزستان با محوریت موضوعات عاشورا، پیاده روی اربعین و عزاداری ایام سوگواری امام حسین(ع) برگزار شده و بخش دیگر آن شامل نمایشگاه خوشنویسی با آثار هنرمندان خوزستانی با محوریت موضوعات عاشورایی، مذهبی و نماز است که توسط انجمن خوشنویسان خوزستان برپا شده است. 
رییس قرارگاه اربعین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در حوزه نقاشی کودکان و نوجوانان نیز نمایشگاه با موضوع آثار و نقاشی های کودکان و نوجوانانی که به زیارت امام حسین(ع) نایل شده و در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند، برپا شده و هدایایی نیز به آنها اهدا می‌شود.
سپهریان گفت: همچنین سینمای سیار در محل موکب اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خوزستان، برپا شده که فیلم‌هایی با موضوع عاشورایی و مذهبی برای زایران پخش می‌شود تا در ساعات استراحت بتوانند بهره مند شوند.
وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از پیام های عاشورا زنده نگاه داشتن دین مبین اسلام است، در بحث فضاسازی و نماز اول وقت، مکانی برای نمازگزاران و زایران در نظر گرفته شده تا بتوانند به استراحت و عبادت بپردازند. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری آیین‌ تعزیه در موکب این اداره کل افزود: گروه‌های تعزیه از شهرستان‌های ماهشهر، اندیمشک و شوش نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 
سپهریان همچنین گفت: در شب‌های آینده نیز شب شعر عاشورایی با عنوان "هفتاد و دو پروانه" توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر برگزار خواهد شد. 
وی درباره نخستین سوگواره ملی "روایت عاشقی" با محوریت مراسم عاشورا و اربعین بیان کرد: عکاسان، خبرنگاران و هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه این سوگواره، در آن شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار