سرمایه‌گذاری که برای ایجاد مجموعه گردشگری در پارک جنگلی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است از همکاری نکردن مسئولین و دلسردی خود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 11 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "رضا فروزنده" در گفتگو با خبرنگاران گفت: یک هفته قبل از شیوع کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داد مجتمع گردشگری پارک جنگلی یاسوج را منعقد و امضا کردم که همه جا تعطیل شد، راه پارک جنگلی بسته شد و بهمن ماه ۱۴۰۰ مجدد راه باز و فعالیت مراکز گردشگری از سر گرفته شد، اما با کارشکنی‌ها و موانعی از سوی میزاث فرهنگی و برخی دستگاه‌ها از جمله برق و آب مواجه شده ایم.

وی اظهارکرد: ظهر یک روز این مجموعه را نشان دادند و قرارداد بستیم، اما شب که شد وقتی خواستیم لامپ روشن کنیم تا مجموعه برق ندارد و پس از تماس با مسئولان گردشگری استان گفتند مستاجر قبلی بدهی دارد و به همین علت برق قطع است، با پیگیری و رایزی‌های مختلف چند مرتبه بصورت مقطعی برق را وصل می‌کردیم، اما بدهی قبلی باعث شده بود که تاکنون این مشکل حل نشود.

این سرمایه‌گذار مجموعه گردشگری پارک جنگلی یاسوج خاطرنشان کرد: مدت زیادی است که برای رفع مشکلات این مجموعه به اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان مراجعه می‌کنم و طوری شده که انگار کارمند این اداره هستم چراکه از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر دنبال و پیگیر مشکلات هستیم، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده ام و مسئولان میراث فرهنگی برای حل مشکلات ما پاسخگو نیستند.

فروزنده تصریح کرد: به قیمت امروز بیش از سه میلیارد تومان برای الاچیق ها، رستوران، سوئیت ها، روشنایی، محوطه سازی و زیباسازی مجموعه این مجتمع ۸.۵ هکتاری در پارک جنگلی هزینه کرده ایم، اما در شرایط کرونایی این مجموعه تعطیل بود و درآمدی نداشته ایم و وقتی خواستیم شروع به فعالیت کنیم تا آب و برق مجموعه قطع است و اداره میراث فرهنگی در حالی که باید سرمایه گذار را کمک و حمایت کند در کمال تعجب و بدون اطلاع قبلی ما این مجموعه را به مزایده گذاشت.

وی ادامه داد: در حالی که سیاست دولت مردمی و انقلابی حمایت از سرمایه گذاری و اشتغالزایی است، اما در این مجتمع که ویران بود با سرمایه گذاری، فروش زمین و خودرو شخصی ام آن را احیاء و زنده کرده ایم، اما بعلت سنگ اندازی و مانع تراشی برخی مسئولان در حال نابودی هستیم که از مسئولان استانی و کشوری بخصوص وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تقاضای کمک و حمایت داریم و امیدواریم به داد ما برسند.

این سرمایه گذار کهگیلویه و بویراحمدی عنوان کرد: در زمینه گردشگری استان ظرفیت‌های خوبی دارد، اما برخی کارشناسان بخاطر مسایل شخصی و سلیقه‌ای نه تنها حمایت نمی‌کنند بلکه کارشکنی هم می‌کنند و سرمایه گذار را با دلسردی مواجه می‌کنند. در صورتی که مسئولان حمایت و کمک کنند هم طرح‌های خوبی شامل باغ پرندگان، پینت بال و زیپ لاین برای جذب گردشگر در این مجموعه داریم و هم می‌توانیم برای بیش از ۱۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

فروزنده تاکید کرد: این پارک به محلی نا امن و مخوف و مکانی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود که خانواده‌ها نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و همه امکانات آن به سرقت می‌رود بطوریکه سیم‌های برق روشنایی این پارک به سرقت رفته اند که باید دستگاه‌های انتظامی و امنیتی فکری به حال آن کنند. مسافران و گردشگران زیادی که در فصول مختلف سال به شهر یاسوج سفر می‌کنند که این مجتمع در پارک جنگلی می‌تواند این مسافران را از سرگرداننجات دهد و فضای خاص و مناسبی برای استراحت و رفاه آن‌ها و خانواده هایشان فراهم کند. فضا، امکانات و زیر ساخت‌ها برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده و ایجاد کرده ایم که نیازمند حمایت و کمک متولیان و مسئولان استان هستیم.

وی اظهارکرد: البته مشکلات این مجموعه را از طریق استانداری، فرمانداری بویراحمد، میراث فرهنگی و گردشگری استان، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه یاسوج پیگیری کرده ایم، اما تاکنون جهت رفع آن‌ها هیچ اقدامی نشده است.

این سرمایه گذار بخش گردشگری گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یا قرارداد بلند مدت با ما منعقد کند و در غیر این صورت اگر قصد به مزایده گذاشتن و واگذاری این مجموعه را به فرد دیگری دارد هزینه کرد ما را که طی سه سال اخیر انگار نگهبان این مجموعه بوده ایم را بپردازند، هر طوری می‌خواهند عمل کنند.

فروزنده افزود: ۳۷۰ نهال درخت در این مجتمع کاشته ایم که به علت نداشتن آب بدلیل قطعی آب از سوی آب و فاضلاب همه خشک شده اند.

وی بیان کرد: با این وضعیت بخش گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد رونق نمی‌گیرد، مسئولان مدام می‌گویند از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم، اما از ما حمایت که نکردند کارشکنی و مانع تراشی هم کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار