مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: استان تهران همواره به عنوان یکی از قطب های شاخص دامداری صنعتی در کشور مطرح و بخش عمده ای از واحدهای دامداری صنعتی در این استان مستقر است.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 10 October 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان، حسن منتخبی با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ واحد پرواربندی پرورش دام سبک و سنگین در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد افزون بر سه هزار و ۸۰۰ واحد پرواربندی گوساله و ۲ هزار واحد پرواربندی مربوط به پرورش دام سبک اعم بزو گوسفند است.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار راس گوساله پرواری و یک میلیون راس دام سبک اعم از گوسفند و بز در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۷۲۰ هزار راس دام عشایری و بقیه مربوط به دام روستایی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران ادامه داد: این استان به عنوان بازار بزرگ مصرف محصولات پروتئینی دامی از اهمیت خاصی برخوردار است که علاوه بر تولید حجم عظیمی از فرآورده های دامی در داخل، کمبود نیاز خود را از سایر استان های کشور تامین می کند.

این مسئول همچنین به تنوع آب و هوایی استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این ویژگی موجب شده پرورش طیف وسیعی از دام ها در سطح استان انجام شود و همچنین شیوه نگهداری دام از عشایری، روستایی و صنعتی در این منطقه رونق دارد.

منتخبی یادآورشد: بهره مندی از چهار شرکت دانش بنیان بخش خصوصی در زمینه تولید اسپرم و مواد ژنی و همینطور بهره برداری از ایستگاه توسعه پرورش و اصلاح نژاد قوچ زندی به منظور تامین مواد ژنی پرورش دهندگان این نژاد از فعالیت
های مهم دراین حوزه است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران ، حفظ ذخایرتوده ژنی گوسفند زندی به عنوان نژاد بومی و غالب منطقه را از دیگر فعالیت های مهم و شاخص استان تهران در حوزه دام و دامپروری برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار