معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت طرح های مدیریت شهری گفت: طرح‌های عمرانی تقاطع شهدای روحانیت، میدان نماز، زیرگذر امام حسین(ع)، بوستان خضر نبی و ایستگاه آتش‌نشانی مادر قم تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 23 October 2022

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع شهدای روحانیت، بیان کرد: قرارداد اولیه این طرح ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و هم‌اکنون عملیات عمرانی آن در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در تابستان سال جاری به خاطر مشکلات حوزه برق، حدود ۶ ماه به‌صورت کامل متوقف شد که این مساله موجب اختلال در زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده از اتمام آن شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ماده‌قانونی ۹، برای تملک برخی عرصه‌های پیرامونی محور، ابراز داشت: این بلوار موجب دسترسی بین بلوار یادگار امام با بلوار امام رضا(ع) و الغدیر خواهد شد که ازنظر صرفه‌جویی در زمان، انرژی و سهولت دسترسی و روان‌سازی ترافیکی نقش بسزایی در شهر خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بابیان اینکه رمپ و لوب‌های اصلی بلوار احداث‌شده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از قطع درختان در مسیر، طرح اجرایی بلوار در سه لکه مجزا از هم در حال احداث است.

حلوایی زاده آخرین وضعیت این طرح کلان حمل‌ونقلی را موردتوجه قرار داد و گفت: تقاطع شهدای روحانیت تا پایان امسال به‌صورت کامل می رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

زیرگذر امام حسین(ع) در آستانه بهره‌برداری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در ادامه وضعیت پروژه زیرگذر امام حسین(ع) را موردتوجه قرار داد و افزود: پایه قرارداد این پروژه ۸۷ میلیارد تومان بوده که برای بهره‌برداری نهایی از آن ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

حلوایی زاده با اشاره به مهمترین موانع بهره‌برداری از این طرح کلان حوزه حمل‌ونقل، تصریح کرد: تملکات این طرح به پایان رسیده و با تخریب چند ملک باقی‌مانده در مسیر این محور، بهره‌برداری و تکمیل این زیرگذر کامل خواهد شد، همچنین دو پست برق ۲۰ کیلوولتی در طول مسیر نیز باید جابه‌جا شود.

وی از این طرح به‌عنوان یکی از پروژه‌های کلان و دشوار مدیریت شهری یادکرد و افزود: پروژه زیرگذر امام حسین(ع) با روند مطلوبی در حال اجراست و تمام تاسیسات برق، گاز و آب در طول محور نیز با هزینه شهرداری قم به‌روزرسانی و تعویض شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: زیرگذر امام حسین(ع) نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی داشته و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مراحل پایانی پروژه میدان نماز

وی در ادامه با اشاره برخی مشکلات ترافیکی پیرامون انتهای بلوار جمهوری اسلامی و مسیرهای دسترسی محلی، تصریح کرد: طی روزهای گذشته تکمیل این تقاطع غیرهمسطح شتاب و سرعت بیشتری به خود گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، اضافه کرد: دیوار سازی زیرگذر این تقاطع به پایان رسیده و تنها دو مرحله بتن‌ریزی اصلی پروژه باقی‌مانده است.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: ۴ پل اصلی منتهی به این طرح اجرایی شده و عملیات عمرانی نیز  در حال انجام است.

وی ابراز داشت: با تکمیل این طرح، بخش زیادی از اهداف مدیریت شهری در تکمیل رینگ‌های ترافیکی محقق شده و دسترسی بین مناطق در زمان کمتری انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: این طرح کلان حوزه حمل‌ونقل بااعتبار ۹۶ میلیارد تومانی تا پایان سال جاری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۵ و پیش‌بینی ۴۰۰ جای پارک در فاز ۴ عمار یاسر

وی در ادامه با اشاره به پروژه بزرگ بلوار عمار یاسر، خاطرنشان کرد: ادامه تونل غدیر در محدوده فاز ۴ این طرح پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، گفت: در بخشی از تونل این فاز، ۴۰۰ جای پارک در دست احداث است که می‌تواند بخشی از نیاز هسته مرکزی شهر به کمبود پارکینگ را به‌صورت زیرسطحی جبران نماید.

حلوایی زاده گفت: فاز ۵ عمار یاسر نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخش مهمی از تملکات آن به پایان رسیده است، با تکمیل این پروژه بلوار عمار یاسر به خیابان شهید فاطمی متصل خواهد شد.

احداث یکی از بزرگترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم

وی در ادامه با اشاره به احداث ایستگاه مادر آتش‌نشانی در بلوار جمهوری اسلامی، بیان کرد: فاز یک ایستگاه آتش‌نشانی مادر به‌عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی کشور در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع بااعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه اقدامات عمرانی این طرح به مراحل پایانی خود رسیده است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم به ۲۵ ایستگاه می‌رسد که با توجه به جمعیت کلانشهر قم، وضعیت استانداردی را نشان می‌دهد.

حلوایی زاده همچنین بیان داشت: سوله فرهنگی ورزشی شهرک پردیسان به همراه ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم نیز از طرح‌های مهم عمرانی است که امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سوله فرهنگی ورزشی شهرداری قم با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و صرف اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی با سرعت در حال تکمیل است و تمام تجهیزات موردنیاز آن خریداری‌شده است، همچنین ساختمان جدید شورا نیز پیشرفت بالای ۷۰ درصدی با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار امسال افتتاح خواهد شد.

تکمیل تدریجی بوستان هزار هکتاری قم

وی در ادامه با اشاره به وضعیت احداث بوستان فرامنطقه ای و هزار هکتاری قم، بیان کرد: بوستان هزار هکتاری قم شامل بوستان کوثر، باغ‌موزه دفاع مقدس، بوستان خضر نبی(ع)، باغ گیاه‌شناسی، بوستان کوهسار، بوستان یادمان شهدا، بخش جنوبی کوه دوبرادران و غیره که گستره آن در ۴۰۰ هزار مترمربع است از میدان مفید تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران را دربر می‌گیرد.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: تکمیل این طرح‌های شاخص حوزه گردشگری و فضای سبز و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری مانند زیپ لاین، دریاچه مصنوعی، باغ ایرانی و غیره تأثیر مستقیمی در افزایش ماندگاری گردشگران به قم نیز خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به خاطر داشتن اقلیم پست و بلندی این محدوده، پل طبیعت، تله سیژ و تله‌کابین نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است که می‌تواند در جذب گردشگران نقش به‌سزایی داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تاکنون بخش بسیار مهمی از درختکاری این پارک چندمنظوره به پایان رسیده و برای آبیاری آن نیز تصفیه‌خانه ۳۰ لیتر در ثانیه پساب برای آب فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: بوستان خضر نبی(ع) بخشی از این بوستان فرامنطقه ای است که بااعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حلوایی زاده گفت: پیش‌بینی سه لاین مسیر پیاده‌روی به طول ۲ هزار متر و یک لاین مسیر دوچرخه سواری از ویژگی‌های بارز بوستان خضر نبی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و بوستان خضر نبی با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان سال جاری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

حلوایی زاده در پایان تصریح کرد: شهربازی معارفی بعنوان یکی از طرح های گردشگری با کارکردهای خاص نیز در حال احداث است که تلاش می شود سال آینده بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار