مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: آثار ارسالی برگزیده در جشنواره هنری فانوس همدان در قالب کتاب همراه با معرفی آثار و عکس هنرمند و عوامل به چاپ خواهد رسید تا به عنوان سند و اثری ماندگار برای آیندگان به جای بماند.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 24 October 2022
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت:  آثار ارسالی برگزیده در جشنواره هنری فانوس همدان در قالب  کتاب همراه با معرفی آثار و عکس هنرمند و عوامل  به چاپ خواهد رسید تا به عنوان سند و اثری ماندگار برای آیندگان به جای بماند.
 
 
به گزارش تابناک همدان، «امین لطفی‌شهپر»‌ با بیان اینکه سالجاری واحد مدیریت هنری و امور سینمایی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است، اظهار داشت: این رویکرد جدید این است که همه رشته‌های هنری که ذیل این مجموعه مدیریت می شود، بخش انجمن‌های مردمی آنرا فعال کند و همه رشته‌های هنری به صورت انجمن به اهل فن واگذار شود.
 
 
وی با اشاره به اینکه در هر یک از رشته‌های مختلف هنری یک مسئول و دبیر در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: این برون سپاری و واگذاری به افراد خوش ذوق و خوش‌فکر می‌تواند نتیجه‌بخش باشد لذا به همین منظور انجمن‌ها فعال شدند مخصوصا انجمن خوشنویسی و تئاتر که تاکنون بسیار موفق عمل کرده‌اند.
 
 
لطفی شهپر با بیان اینکه در بخش جشنواره‌ها تا کنون چندین جشنواره برگزار کردیم، اذعان داشت:  از جمله این جشنواره ها می توان به« جشنواره فانوس» اشاره کرد که همه رشته های هنری را دربرمی‌گیرد که نگاه برون‌سپاری در جشنواره فانوس اعمال شد و  مسئول همه انجمن‌ها را در این جشنواره در قالب دبیر بخش‌های مختلف فعالیت می کردند که اختتامیه آن در روز ۱۹ مهر برگزار شد و جزو جشنواره‌های خوب بود و بازخورد بسیار خوبی در بین هنرمندان داشت.
 
 
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان عنوان کرد: در رابطه با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها با حوزه هنری وارد همکاری شدیم. همچنین در بخش اکران‌ آثار هنرمندان در نظر داریم با مسئولین انجمن فیلم، شرایطی را فراهم‌ کنیم‌ که آثار برگزیده که استانداردهای لازم را داشته باشند را معرفی  و با حضور کارشناس و نقد و بررسی، در معرض تماشای عموم بگذاریم.
 
 
لطفی‌شهپر ابراز کرد: در بخش موسیقی پنجمین جشنواره «ترنم فتح» را پیش رو داریم که ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح است و در نیمه اول آبان برگزار می‌شود. در این جشنواره تدبیری اندیشیدم با اعضای انجمن موسیقی و تشکل‌هایی که در رابطه با موسیقی در استان فعالیتی دارند  به تعامل برسیم و با همکاری آنان این جشنواره را برگزار کنیم.
 
 
وی ادامه داد: در این بخش  گروه نوازی را داریم و با خلاقیت خودمان بخش تک‌نوازی را شروع کردیم و یک جایزه حمایتی برای خرید لباس و سازهای مخصوص این یگان‌های نیروهای مسلح در نظر گرفتیم و همچنین برنامه داریم طی سال‌های آینده بخش‌های مختلفی مثل سرود هم به این جشنواره اضافه کنیم.
 
 
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: در بخش تئاتر نیز جشنواره تئاتر سنگر را داریم  که با محوریت دفاع مقدس، امنیت ملی و جبهه مقاومت است  که در آبان ماه نماینده استان طی مراسمی مشخص و به جشنواره ملی معرفی خواهد شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار