مسافران قبل از مسافرت حتما نسبت به رفع نقص فنی خودروهایشان اقدام و از وضعیت جوی اطلاع پیدا کنند در محورها با سرعت مطمئنه حرکت کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ 06 March 2015

به گزارش خبرنگار ما ، عزیز نوری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، در کنفرانس خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی پرداخت و ابراز داشت: از اقدامات بسیار مهم جمعیت هلال احمر که همه ساله در آستانه تحویل سال در سراسر کشور انجام می گیرد طرح نوروزی است که توسط سه معاونت جوانان، داوطلبان و امداد ونجات صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان امسال در 112 نقطه استان به مسافران و هموطنان خدمات امدادی و راهنمایی ارائه خواهد کرد.

نوری تصریح کرد: مهمترین طرح امدادی که توسط معاونت امداد و نجات انجام می پذیرد، طرح امداد نوروزی است که این طرح از ۲۵بهمن شروع و تا ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۴ به مدت 21 روز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی افزود: تعداد کل پایگاه ها و پست های امدادی، 45 پست امدادی(24پایگاه جاده ای - 2پایگاه کوهستان و 19 پست موقت) و یک فروند بالگرد در پنج روز اول اجرا، 45 دستگاه آمبولانس، 30دستگاه خودروی نجات مجهز به آخرین دستگاه های رهاسازی، 450 نفر نجاتگر و 70 نفر پرسنل در این طرح به کارگیری خواهد شد.

نوری خاطر نشان کرد: خدماتی که امدادگران انجام خواهند داد شامل رهاسازی مصدومین توسط دست های مخصوص برش، ارائه امداد و کمک های اولیه و مداوای سرپایی زخمی های تصادفا، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، اسکان اضطراری در راه ماندگان، توزیع جیره غذایی در میان اسکان داده شدگان و تهیه لوازم گرمایشی اسکان داده شدگان در صورت نیاز است.

وی با اشاره به رعایت اصول ایمنی در مسافرت ها گفت: مسافران قبل از مسافرت حتما نسبت به رفع نقص فنی خودروهایشان اقدام و از وضعیت جوی اطلاع پیدا کنند در محورها با سرعت مطمئنه حرکت کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنند.

وی از هموطنان خواست شماره تلفن 112 تلفن جمعیت هلال احمر را بخاطر بسپارند و در صورت وقوع و مشاهده حوادث مراتب را به هلال احمر اطلاع دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه به پانزدهمین سال اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی امور جوانان اشاره کرد و گفت:طرح امسال با شعار«بی گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم » از 27 اسفند امسال شروع وتا 15 فروردین سال 94 ادامه خواهد داشت و در این طرح  بیش از 500نفر انجام وظیفه خواهند کرد.

نوری عنوان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر با برپایی 48 دستگاه چادر در مبادی ورودی شهرها و نقاط پر تردد(جهت راهنمایی مسافران ،توزیع بروشور و نقشه و نشریه و روزنامه و....در میان مسافران)و با برپایی 19 دستگاه چادر خیمه نماز جهت سهولت دسترسی مسافران به مکان و اقامه نماز اول وقت به ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهند پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در پایان به اجرای طرح فرشتگان رحمت اشاره کرد و گفت: ماهیت این طرح کمک به محرومان و افراد کم در آمد در آستانه عید نوروز است که از مردم نوع دوست و ولایتمدار استان می خواهیم همانند سال های قبل به شکرانه وجود نعمت صحت و سلامتی، با کمک های خود به یاری محرومان بشتابند و غنچه های لبخند را بر لبان کودکان معصوم و یتیم و چشم انتظار شکوفا سازند، در این راستا جمعیت هلال احمر آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار