معاون اقتصادی استانداری؛
عسکری از مدیران بانک‌های عامل خواست عملکرد خود را در پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی و نصب صفحه های خورشیدی تسهیل دهند.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 28 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی، نصب صفحه های خورشیدی در روستا‌ها و مشاغل خانگی استان گفت: لازم است که سرعت کار بانک‌های عامل این استان برای پرداخت تسهیلات در هر سه بخش بالا رفته و تحرک بیشتری انجام شود.

وی خواستار همکاری و مساعدت هر چه بیشتر بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات به منظور نصب پنل خورشیدی در روستا‌های این استان ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان شد.

عسکری افزود: نصب صفحه خورشیدی در روستا‌ها با عنوان «جهاد روشنایی» یک طرح ملی بوده و ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است که در سراسر کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: براساس این طرح ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و اقساط ۸۰ ماهه برای خرید صفحه خورشیدی پنج کیلوواتی به متقاضیان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

دکترعسکری عنوان کرد: انرژی برق تولیدی از هر پنل خورشیدی نصب شده در روستا‌های استان از سوی شرکت توزیع نیروی برق این استان خریداری و وارد مدار می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری گفت: ماهانه نیز مبلغی از سوی شرکت توزیع نیروی برق این استان به فرد مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان پرداخت خواهد شد.

عسکری اظهار داشت: نصب پنل خورشیدی در روستا‌های استان فرصتی مناسب به منظور درآمدزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان است که باید استفاده بهینه‌ای از آن شود.

وی بر لزوم استقرار کارشناس از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در شرکت توزیع نیروی برق این استان برای پیشبرد مطلوبتر امور مربوط به نصب پنل خورشیدی در روستا‌ها تأکید کرد.

عسکری تاکید کرد: نشست‌های رفع نواقص و ایراد‌ها برای اجرای هر چه بهتر این طرح در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار