معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۳ برنامه ویژه روز قدس در مدارس استان با رویکرد تبیینی در حال اجراست که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 13 April 2023

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشان دادن اهمیت روز قدس

به گزارش «تابناک البرز» سردار فتح‌اللهی با اشاره به اینکه روز جهانی قدس ابتکار بی‌نظیر امام‌خمینی (ره) به شمار می‌رود، افزود: اکنون این روز ماندگار به یک جریان ضداستکباری علیه مستکبران و در صدر آنها رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این روز مسلمانان جهان، ترور، غصب سرزمین و شکنجه بی‌گناهان را در سرزمین‌های اشغالی که به‌وسیله رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود را محکوم می‌کنند و نابودی استکبار و نابودی کفر را فریاد می‌زنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۳ برنامه ویژه روز قدس در مدارس استان با رویکرد تبیینی در حال اجراست که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی بیان کرد: برنامه‌های روز جهانی قدس با مشارکت دانش آموزان بویژه دانش آموزان بسیجی، عضو تشکل‌های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان مدارس استان البرز به اجرا درآمده است.

فتح الهی با بیان اینکه ستاد روز قدس در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز فعال شده، تصریح کرد: نشان دادن اهمیت روز قدس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و عمومی جهت تنویر افکار عمومی، گفتمان سازی و تبلیغ حضور گسترده در راهپیمایی این روز، مهمترین محور برنامه‌های اجرایی روز قدس در این استان را تشکیل می‌دهد.

وی از برپایی نمایشگاه، اجرای سرودهای گروهی و همگانی، نقاشی انفرادی و همگانی، طراحی، خوشنویسی توسط دانش آموزان و فرهنگیان با موضوع فلسطین و روز قدس، تجلیل از دانش آموزان روزه اولی در مسیر راهپیمایی و پویش‌هایی همانند عکس خانوادگی در روز راهپیمایی، «چرا مرگ بر صهیونیسم» و «چرا از اسرائیل متنفرم» را از جمله برنامه‌های روز قدس در مدارس البرز ذکر کرد.

وی تهیه دست نوشته و پوستر برای اکران در راهپیمایی روز قدس، شب شعر و عصر شعر با محتوی فلسطین، روز قدس، بیداری اسلامی، صهیونیسم و محور مقاومت را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در روز قدس برشمرد.

طراحی مسابقات معرفتی پیرامون روز قدس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای روز قدس طراحی مسابقات معرفتی پیرامون روز قدس برای افزایش آگاهی و ایجاد بصیرت در موضوعات استکبارستیزی برای دانش آموزان و فرهنگیان نیز پیش بینی شد.

وی اظهار کرد: با موضوع روز قدس، اکران و انتشار مستندهای مناسب و کلیپ‌هایی در رابطه با فلسطین و روز جهانی قدس در مدارس و در بستر شبکه شاد در حال انجام است.

فتح الهی یادآور شد: تهیه و انتشار فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای پیرامون مبارزه با صهیونیسم و آزادی فلسطین با مبنای آیات قرآنی، روایات و احادیث و پویش ساخت عروسک دست ساز با موضوع " پلیدی اسرائیل " توسط دانش آموزان، مدارس و اکران در مسیر راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز دراین روز مهم است.

وی تاکید کرد: با توجه به بعد بین المللی روز قدس، لازم است برای شناخت بیشتر دانش آموزان با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید قدس نیز پرداخته شود.

برچسب ها: روز قدس ، مدارس ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار