دانه‌های روغنی کاملینا در بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی کشت شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 15 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه امسال این گیاه در قالب طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان کشت شد گفت: ۸۰۰ هکتار از زمین های اختصاص یافته به کشت دانه‌های روغنی کاملینا به دلیل خشک سالی و فقدان بارش‌های مناسب در پاییز پارسال و بهار امسال از بین رفت و پیش‌بینی می‌شود از زمین‌های باقی مانده این گیاه در استان ۲۴۰ تن دانه روغنی برداشت شود.
کیشانی افزود: با توجه به بازدهی مناسب دانه‌های روغنی کاملینا در زمین های کشاورزی استان مرکزی، این گیاه به عنوان محصول جدید در استان تولید می شود.
او گفت: توسعه کشت این گیاه در زمین‌های دیم استان مرکزی با همکاری کشاورزان در سال زراعی آینده در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
وی یادآورشد: با توجه به وابستگی گیاه کاملینا به بارش باران، امید است با افزایش بارندگی‌ها زمینه افزایش کشت و تولید دانه‌های روغنی کاملینا در سال زراعی آینده در استان فراهم شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی میزان تولید دانه‌های روغنی کاملینا در دیمزار‌ها را ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: با انجام آبیاری تکمیلی امکان افزایش تولید این محصول به هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار وجود دارد.
وی گفت: میزان روغن دهی دانه‌های روغنی کاملینا، ۴۰ تا ۴۵ درصد متغیر است و توسعه کشت این گیاه نقش مهمی در تامین روغن مورد نیاز کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار