عضو و رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: «پل شورای اسلامی شهر»، که در حال احداث است، از پایه تا عرشه و تکمیل نهایی‌اش، باتوجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن تورم، هزینه‌ی نهایی‌اش قابل پیش‌بینی نیست، اما حدوداً بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد، که تا امروز نزدیک به ۲۰ میلیارد هزینه داشته است و حدود ۲_۳ ماه دیگر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳ 09 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، نشست خبری عضو و رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار شهرستان نکا با اصحاب رسانه با محوریت پل شورای اسلامی شهر(پل چمازی) و بازدید از نصب عرشه در دفتر شورای اسلامی شهرستان نکا برگزار شد.

 

«پل شورای اسلامی شهر نکا» با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود  

سیداسماعیل میری ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: ۱۵ مرداد امسال، دومین سال دوره ششم شورای شهر در نکا می‌باشد که در این مدت شاهد کارهای بزرگی بودیم که باعث تحول در حوزه‌های مختلف شهری شد.

وی تصریح کرد: در این راستا تحولاتی همچون؛ «افتتاح پارک جنگلی قرمرض» را در حوزه‌ی گردشگری داشتیم که باعث درآمد پایدار شد و در منظر شهری و پارک‌ها، نیز پارک «ملت» و «بوستان» افتتاح شد. و در حوزه و سرفصل «بهبود عبور و مرور شهری» نیز «میدان امام رضا(ع)» افتتاح شد.

 

«پل شورای اسلامی شهر نکا» با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود  

رئیس پارلمان شهری نکا افزود: میدان امام رضا(ع)، هم به لحاظ منظر شهری، تغییری اساسی در سطح شهر ایجاد کرد و هم به لحاظ دسترسی آسان شد، بطوریکه؛ براحتی به ساری، هزارجریب و بهشهر دسترسی داریم که هم مسافت کم شد، هم عبور و مرور در زمان کمتری انجام می‌شود و مهم‌تر از همه، باعث کاهش ترافیک شد.

میری گفت: علاوه بر این کارهای بزرگ، کارهای روزمره‌ای مثل آسفالت و لکه‌گیری انجام شد که در ۴ سال گذشته، بی‌نظیر بود و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، نصب عرشه‌ی پل چمازی که اخیراً نامش «پل شورای اسلامی شهر» نامیده شده است، تصریح کرد: فلسفه‌‌ی این نام این است که شورا ارتباط دهنده‌ی بین مردم و مسئولین است و ما افتخار می‌کنیم که مردم از روی ما(روی پُل) عبور می‌کنند تا به هدفشان برسند.

عضو و رئیس شورای شهر نکا همچنین از خبرنگاران خواست: باتوجه به اینکه، شما خبرنگاران در این خدمات نقش دارید و شاید رسالت شما خبرنگاران بهتر از ما باشد، زیرا ارتباط دهنده‌ی بین مردم و مسئولین هستید، خاطرنشان کرد: انتظار داریم پیامهای درست و صادقانه را به خورد مردم دهید و از چالشهایی که باعث خسارت می‌شود و مردم را ناامید می‌کند، پرهیز کنید و از این رسانه به درستی استفاده کنید.

 

«پل شورای اسلامی شهر نکا» با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود  

میری اظهار کرد: پل شورای اسلامی شهر، که در حال احداث است، از پایه تا عرشه و تکمیل نهایی‌اش، باتوجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن تورم، هزینه‌ی نهایی‌اش قابل پیش‌بینی نیست، اما حدوداً بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد، که تا امروز نزدیک به ۲۰ میلیارد هزینه داشته است و حدود ۲_۳ ماه دیگر افتتاح می‌شود.

وی گفت: این پُل با عرض ۱۲ متر و طول ۵۰ تا ۵۵ متر، با خطِ رفت و برگشت، «مرکز شهر را مستقیم به کمربندی» و «شمال را به جنوب شهر» و «ترافیک اصلی مرکز شهر را به خارج (کمربندی) بهشهر و ساری» وصل می‌کند و خودروهای سنگین نیز می‌توانند از روی آن عبور کنند.

متولی شورای اسلامی شهر نکا افزود: این پل یک پروژه‌ی «زیربنایی، عمرانی و استراتژیکی» است و باعث توسعه‌ی شهر می‌شود و از نظر منظر شهری نیز منظره بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

میری بیان کرد: یک برنامه‌ی ۵ ساله‌ای تدوین کردیم که برای شروع آن، در حوزه‌ی «ترافیکی»، «مبلمان شهری» و «درآمد پایدار» و پس از آنها «ادامه‌ی آزادسازی ۳۰ متری» را داریم که فاز دوم را شروع کردیم.

 

«پل شورای اسلامی شهر نکا» با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود  

وی افزود: بودجه‌ی شهر نکا محدود است، اگرچه از زمان ما چندین برابر شد و از ۷۰ میلیارد به ۱۵۰ میلیارد رسیده است، شهرداری نکا باتوجه به بودجه و جمعیت، شرایط این را دارد که به درجه ۹ تا ۱۰ برسد.

عضو و رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: همچنین در برنامه‌ی ۵ ساله‌ای که تدوین کردیم، برای «ساحل دریا» نیز باید کار بزرگی انجام دهیم و همچنین «تفرجگاه پارک کوهسارکنده» نیز می‌تواند درآمد پایدار ایجاد کند.

میری تشریح کرد: با توجه به اینکه، مشکل «کم آبی» در حوزه‌ی اختیارات شورا نیست، اما چون شورای شهر نماینده مردم است و باید همه‌ی مشکلات آنان را پیگیری کند، در این خصوص نیز کارهای زیادی انجام دادیم، از جمله؛ «کمیسیون آب» را با بزرگان شهر تشکیل دادیم و با جلسات با ادارات مربوطه در حال پیگیری هستیم، چند چاه آب که به بهشهر انتقال داده شد، اما باتوجه به اینکه، آب نکا باید تامین شود، در این راستا، یک منبع ذخیره آب ۲ میلیون لیتری در ارتفاع پشت روستای آبلو احداث شده و قرار بود آب داخل آن منبع برود و سپس به بهشهر برسد، که متاسفانه به علت کم‌کاری مسئولین این اتفاق نیفتاد‌.

وی خبر داد: اکنون یک تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در کنار کارخانه سیمان شهرستان در حال احداث است که آب سطحی به داخل تصفیه‌خانه آنجا و به منبع می‌رود و سپس به شبکه آب نکا تزریق می‌شود که اگر این اتفاق بیفتد، مشکل آب در حال حاضر حل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا تشریح کرد: ما پیگیر «کشتارگاه» شهرستان نکا نیز هستیم و قبلا این مصوبه را داشتیم اما متاسفانه آن زمان اجرا نشد و زمان گذشت و مجوزش باطل شد، اکنون هم بین شهرداری ۵ شهر؛ «نکا، بهشهر، رستمکلا، خلیل شهر و گلوگاه» تفاهم نامه بسته شد که کشتارگاه در نکا و در همان مکان قبلی، احداث شود، که منتظر مجوز آن هستیم.


شهردار شهرستان نکا نیز با بیان اینکه، ما نگاه‌مان در شهر به پروژه‌های بزرگ و توسعه‌محور است نه پروژه‌های کوچک، گفت: قطعا مشکلات کوچک همیشه است، در سایر شهرهای مازندران حداقل در شرق مازندران پروژه‌ی بزرگی مانند «قرمرض» که در ۶ ماه تکمیل شده باشد نداریم، اکنون طرح تفرجگاه «کوهسارکنده» نیز تکمیل شده است و باید سرمایه گذار بگیریم. «میدان امام رضا(ع)» را احداث کردیم که آزادسازی‌اش ۹ ماه زمان برد.
۱/۵ کیلومتر «آزادسازی رودخانه» را انجام دادیم که در محور سی‌متری ۴۵ هکتار است را انجام دادیم. کار توسعه‌ای است.

موسی خلیلی اظهار کرد: با توجه به اینکه، مشکل اصلی شهر «ترافیک» است، «پارکینگ طبقاتی» و «نهضت آسفالت» را در راستای کاهش ترافیک شهر، انجام دادیم، با لکه‌گیری ۸۰ درصد کوچه‌ها، برای اولین بار بعد از ۴ سال کل کوچه‌ها را لکه گیری و روکش آسفالت کردیم. از جمله؛ «ترک محله» و «خیابان دادگستری» را آسفالت کردیم و کوچه‌های دیگر را نیز در برنامه داریم.

وی گفت: پروژه‌های «قرمرض»، «پارک ملت»، «پارک بوستان»، «سدلاستیکی»، «میدان امام رضا(ع)» را طبق زمان اعلام شده افتتاح و «رودخانه» را کامل، «پارکینگ طبقاتی» را شروع کردیم.

شهردار شهرستان نکا بیان کرد: خوشبختانه همبستگی بین شورا و شهرداری طوری است که یک ماه که در سفر حج بودم، کارها متوقف نشد و ۴ جلسه‌ی شورای اداری بصورت ویبناری برگزار شد، زیرا خدمت به مردم بالاترین عبادت است.

خلیلی با بیان اینکه، در حال انجام سه_چهار پروژه هستیم، تصریح کرد: طبق قول داده شده به شهروندان که هر ۶ ماه یک افتتاحیه داریم، اکنون پروژه «غسالخانه» تکمیل شده است و ۱ تا ۱/۵ ماه دیگر افتتاح می‌شود که در مسافت ۲۰۰۰ متر و یک پکیج کامل با «سالن پزشکی قانونی» احداث شده و اعتبار آن از منابع داخلی است.

وی پروژه دیگر را «مبادی ورودی شهر» عنوان کرد و گفت: این طرح با داشتن سرویس بهداشتی، یک پکیج توقفگاهی زیبا در ورودی شهر خواهد بود.

شهردار شهرستان نکا افزود: همچنین «ورودی شرقی و شمالی» را که جزو وظایف ما نبود، پیگیری و اعتبارش را دریافت کردیم و قطعا بزودی کلنگ‌زنی خواهیم داشت و یکی از کارهای بزرگی که در نهضت ملی مسکن که از سیاستهای کلان دولت است، و ما انجام دادیم، صدور پروانه برای ۱۰۰۰ واحد مسکن بود که در هیچ شهری از استان به میزان نکا نبود.

 

«پل شورای اسلامی شهر نکا» با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود
 

در پایان رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار به اتفاق اصحاب رسانه جهت بازدید از روند رو به رشد ساخت پل چهارم به منطقه رود کناری خیابان شهرداری رفتند و از پیشرفت این پروژه مطلع شدند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار