دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: پرونده تعرض به ضابطین امر به معروف و نهی از منکر با سرعت و خارج از نوبت در اردبیل رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 07 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از تسنیم، جلال آفاقی در گفتگویی اظهار کرد: حجاب حکم الهی و اسلامی و واجب شرعی و قانونی است که از ارکان تحکیم نظام خانواده نیز به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به این حکم الهی و اسلامی و واجب شرعی و قانونی دهن کجی کنند تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند و به هیچ وجه در موضوع کشف حجاب از موازین قانونی کوتاه نمی‌آئیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل یکی از عناصر اصلی بهبود روابط انسانی عفیفانه را پایبندی به هنجار‌های اخلاقی و اجتماعی با نگاه کاهش آسیب‌ها و تهدید‌ها عنوان کرد و گفت: مهمترین دستاورد حجاب و عفاف ایجاد آرامش در جامعه است.

آفاقی اضافه کرد: در شرایط کنونی دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا این عنصر آرامبخش و الزام آور را کمرنگ جلوه داده و نسبت به این ساحه گستاخی کنند.

وی سه محور اساسی کشف حجاب و حرمت‌شکنی در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: ظاهر شدن افراد بدحجاب، تظاهر به بدحجابی و بی حجابی و ترویج آن سه مقوله متفاوت است که دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در هر سه حوزه اقدامات و فعالیت‌ها را رصد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: ظاهر شدن افراد بدحجاب و بی حجاب در ملاعام باید با تذکر لسانی برطرف شود که امیدواریم افراد ناآگاه در این زمینه با این تذکر لسانی در مسیر اصلاح قرار گیرند.

آفاقی اظهار کرد: در بحث تظاهر به نظر می‌رسد عده‌ای با تصمیم قبلی و برای جلب توجه در جامعه تظاهر به کشف حجاب می‌کنند تا این فعل حرام را مرتکب شوند که این خود مجازاتی سنگین‌تر از ظاهر شدن عادی و عمومی به همراه دارد.

وی برخورد دستگاه قضا و نیروی انتظامی را با تظاهرکنندگان به بی‌حجابی و بدحجابی یادآور شد و بیان کرد: بحث ترویج بی بندوباری دیگر گرفتاری و دغدغه جامعه ماست که هم در فضای حقیقی و هم مجازی عده‌ای سعی دارند به عفت عمومی لطمه وارد کرده و اشاعه فرهنگ بدحجابی و بی حجابی را در دستور کار قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این حوزه برخورد‌ها در چارچوب قوانین مشخص و با رویکرد ترویج فساد انجام می‌شود تا این افراد منافی عفت عمومی به خود اجازه هتاکی به حریم جامعه را ندهند.

آفاقی یکی از عوامل اصلی فروپاشی زندگی مشترک را بحث بی حجابی و بی عفتی اعلام کرد و گفت: در کنار اعتیاد و فقر و بیکاری یکی از اصلی‌ترین عواملی که اخیرا به بحث طلاق دامن زده و اختلاف‌های خانوادگی را شدت بخشیده عدم پایبندی مردان و زنان به حدود عفاف و حجاب است که دغدغه و نگرانی جدی به وجود آورده است.

وی بیان کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی با نگاه پیشگیرانه و رویکرد فرهنگی باید به موضوع عفاف و حجاب ورود پیدا کنند تا ما شاهد تهدید‌ها و آسیب‌های بیشتر در این حوزه نباشیم.

لباس‌های فاقد هویت ملی و اسلامی جمع‌آوری می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل به تنوع تولید لباس و عرضه آن در بازار اشاره و اظهار کرد: لباس نماد فرهنگ و هویت ملی و اسلامی است و نحوه پوشش زنان و مردان باید بر همین اساس و مبنا باشد.

آفاقی قاچاق برخی البسه نامناسب را به همراه تولید زیرزمینی آن از دیگر دغدغه‌ها عنوان و تصریح کرد: دشمن در جنگی نرم حتی به پوشش جوانان و نوجوانان ما توجه کرده و سعی می‌کند در این زمینه ایده و تفکر خود را نهادینه کند تا با تغییر سبک زندگی تغییر ارزش‌ها نیز رخ داده و ترویج بی بندوباری را شاهد باشیم.

وی عرضه لباس‌های بدن نما با علایم شیطان پرستی و شعار‌های ضددین و ضدانقلاب را با الفاظ رکیک غیرقانونی و خلاف شرع و عفت عمومی دانست و افزود: در مواد قانونی مبارزه با عرضه لباس‌های نامناسب بر لغو پروانه کسبه عرضه‌کننده این البسه و اعمال سایر جرائم تاکید شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل خاطرنشان کرد: با همکاری اماکن و اتاق اصناف شاهد جمع آوری این لباس‌ها در سطح بازار هستیم و برخورد جدی با تولیدکنندگان نیز به صورت ملی و استانی در دستور کار دستگاه قضاست.

نباید مردم در تقابل هم باشند

آفاقی با اشاره به اهانت‌های اخیر به آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به صراحت موارد پشتیبانی کننده از این امر یادآوری شده تا افراد متعرض به آمران به معروف مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و در مجازات این افراد تخفیف یا گذشت ذکر نشده است.

وی ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل به تعرض کنندگان احتمالی اخطار می‌دهد که پرونده متعرضین به آمران به معروف و ناهیان از منکر بدون نوبت و در کوتاهترین زمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و

این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از ضابطین و آمران خواست؛ در مرحله اول به تذکر لسانی بسنده کنند و از درگیری و رویارویی پرهیز داشته باشند.

آفاقی گفت: قصد دشمن بر این است تا در این ماجراجویی‌ها بین آحاد مردم تقابل نابه‌جا ایجاد کند که بهتر است به هوش باشیم و اجازه ندهیم تا این برنامه معاندان نظام اتفاق بیفتد.

وی گلایه مردم را از برخی مکان‌های تفریحی و ناسالم بودن آن یادآور شد و بیان کرد: اکثر افراد هنجارشکن در این مکان‌ها مسافران و گردشگران هستند و ما کمترین شهروند اردبیلی را سراغ داریم که ناهنجاری‌های شدیدی را از خود نشان دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: در این مکان‌ها قرار شده در مرحله اول با تذکر لسانی کار‌های فرهنگی و پیشگیرانه و در صورت تکرار بی عفتی‌ها و بدحجابی‌ها برخورد‌های قضائی و قانونی در دستور کار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار