مدیرکل ثبت احوال خوزستان از ثبت ۱۴ هزار و ۴۹۹ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۵۱۹ مورد طلاق در در چهار ماهه نخست امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 08 August 2023

مصطفی امانی‌پور با اشاره به آمار وقایع حیاتی چهار ماهه امسال در استان خوزستان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال در استان خوزستان ۲۶ هزار و ۶۵۶ رویداد ولادت و ۷ هزار و ۵۵۴ رویداد فوت در خوزستان ثبت شده است که ۵۶ درصد فوتی‌های ثبت شده مرد و ۴۴ درصد زن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت در هر شبانه‌روز ۶۰ مورد فوت و هر ساعت فوت تقریباً سه نفر در استان خوزستان ثبت شده است، افزود: ۶ هزار و ۲۴۰ مورد از فوتی‌های ثبت شده معادل ۸۲ درصد شهری و یک هزار و ۳۱۴ مورد معادل ۱۸ درصد روستایی بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ۱۹ هزار و ۱۴۱ مورد معادل ۷۲ درصد از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت در استان خوزستان شهری و ۷ هزار و ۵۱۵ مورد معادل ۲۸ درصد روستایی بوده‌اند.

تولد روزانه ۲۱۴ نوزاد در خوزستان

وی بیان کرد: در چهار ماهه اول امسال، در هر شبانه روز به طور متوسط ۲۱۴ نوزاد و هر ساعت تقریبا ۹ نوزاد در خوزستان متولد شده‌اند و ۵۱.۵ درصد کل ولادت‌های ثبت شده پسر و ۴۸.۵ درصد دختر بوده‌اند.

امانی‌پور افزود: در این مدت میانگین سن مادران ۲۵.۶ سال بوده و ۴۵۵ مورد دوقلوزایی و ۲۳ مورد سه قلوزایی ثبت شده است.

وی در خصوص آمار ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی بیان کرد: ۹۷.۷۳ درصد ولادت‌های ثبت شده در استان خوزستان در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۳.۵ درصد فوت‌های ثبت شده نیز در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۱۴ هزار ازدواج و ۲۵۰۰ طلاق

مدیر کل ثبت احوال خوزستان با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در چهار ماهه اول امسال نیز گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۴۹۹ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۵۱۹ مورد طلاق در استان خوزستان ثبت شده است.

وی بیان کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳.۵ سال و میانگین سن طلاق‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال بوده است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: ثبت احوال ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار