روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا نسبت به عملکرد برخی مسئولین که وقت خود را در جلسات فاقد بازخورد ( طبق مستندات موجود) صرف کرده و نتیجه مطلوبی حاصل نمیشود، انتقاد کنیم و اگر خبرنگار آن مسئول را با واقعیت به چالش بکشد با بی تدبیری آن مسئول در کلامی توهین آمیز به سلیقه ای عمل کردن متهم می شود
کد خبر: ۱۱۱۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 10 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سواد رسانه ای برخی مسئولین در شناخت جنس و ماهیت رسانه مغفول مانده است!

بر اساس این گزارش ، نقش اصلی رسانه مطالبه گری بر اساس حقایق و مستندات است

برخی مسئولین از بیان حقایق از تریبون رسانه وحشت زده نشوند

خبرنگاری صرفا اطلاع رسانی عملکرد مسئولین نیست، بلکه تحلیل عملکرد و اقدامات یک مدیر و بیان کم کاری ها و مشکلات، اصلی ترین رکن کاری یک خبرنگار است. 

خبرنگاران دلسوز ترین قشر جامعه جهت مطالبه گری از مسئولین در راستای توسعه و حل مشکلات هستند و بعنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم نقش بزرگی در پیشرفت و اعتلای جامعه دارند.

مطالبه گری بعنوان یک اصل در وظایف رسانه ها بوده که اثر مطلوب آن توسعه و تحرک بیشتر مسئولین در راستای عملکرد مطلوب و پاسخگویی و پیگیری مشکلات است.

اما غافل نشویم که رسانه ها بعنوان دیده بان و ناظر در برابر کم کاری، فساد، بی تحرکی، بی تدبیری، عدم توسعه و ناکار آمدی مسئولین، باید مطالبه گری کرده و بدور از توهین، تخریب و نشر اکاذیب، بر اساس مستندات و حقایق نسبت به روشنگری و در راستای توسعه همه جانبه تلاش کنند.

اما برخی مسئولین فاقد سواد رسانه ای بوده و از جنس رسانه آگاهی کامل ندارند که با کوچکترین انتقاد سازنده بر آشفته شده و تاب و تحمل نقد منصفانه را ندارند و باید نسبت به آموزش این افراد جهت آشنایی با اصل وظایف یک رسانه که مطالبه گری بوده اقدام گردد.

روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا نسبت به عملکرد برخی مسئولین که وقت خود را در جلسات فاقد بازخورد ( طبق مستندات موجود) صرف کرده و نتیجه مطلوبی حاصل نمیشود، انتقاد کنیم و اگر خبرنگار آن مسئول را با واقعیت به چالش بکشد با بی تدبیری آن مسئول در کلامی توهین آمیز به سلیقه ای عمل کردن متهم می شود!

آقای مسئول بجای دل بستن به میز ریاست با اندکی تدبیر و تلاش نسبت به حل مشکلات مردم و جامعه اقدام کن تا سبب زنده شدن امید در دل مردم شوی!

با صراحت اعلام میکنم برخی مسئولین علاقمند هستند خبرنگاران از آنها تعریف و تمجید های بیهوده کنند و کارهای نکرده آنان را مطلوب جلوه داده که بدور از رسالت یک رسانه متعصب به مردم و شهرش بوده، که جنبه و ظرفیت کوچکترین انتقاد سازنده ای را ندارند!

آیا میتوان با این افکار به توسعه دست یافت؟!

امروزه کوتاهی هر مسئولی در جایگاه مدیریتی به قیمت پایمال کردن خون شهداست و خبرنگاران باید از کوچکترین کم کاری یک مسئول که سبب التهاب آفرینی و نگرانی در جامعه میشود انتقاد و مطالبه گری کرده و حق مردم را از مسئولین بگیرید.

رسانه ابزار دست برخی مسئولین نیست که بخواهد سلیقه ای قلم بزند، بلکه بر اساس واقعیت های روز جامعه،  مشکلات موجود و رصد قوی که از عملکرد مسئولین دارد مطالبه گری میکند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

برخی مسئولین در خواب عمیق بسر میبرند و تلنگرهای یک رسانه آنچنان اثر مطلوبی در تحرک شان خواهد داشت که نتیجه اش با کلمه توسعه معنا خواهد یافت.

توصیه ام به برخی مسئولین اینست که در راستای قانون و با تعامل و تعهد به اجرای وظایف محوله از ترک فعل های موجود خودداری کرده و نسبت به گره گشایی از کار مردم اقدام عاجل کنند.

براستی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۲( مهار تورم و رشد تولید ) چند جلسه و چه اقدامات و مصوباتی توسط مسئولین ارشد شهرستان انجام شده است؟! به استحضار ملت شریف برسانید!

کوتاهی مسئولین در برابر بزرگترین معضلات روز جامعه ( اشتغال، مسکن، معیشت و گرانی افسار گسیخته) ضعف زیر ساخت ها، عدم حل مشکل بیمارستان کتالم، عدم ارتقای سطح فیزیکی و درمانی، عدم وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص  در رشته های مختلف پزشکی در بیمارستان امام سجاد ع ، عدم احداث کمربندی مناسب، عدم حمایت خاص مسئولین ملی و استانی در راستای ارتقای همه جانبه فرودگاه شهدای رامسر، عدم پیگیری احداث پارک علم و فناوری، عدم تکمیل و ساخت فرهنگسرا، حل مشکل فاضلاب شهری، آسفالت محورهای روستایی، گرانی افسار گسیخته، و مشکلات اجتماعی ؛ طلاق، اعتیاد و .... گناه نابخشودنی و ظلم در حق مردمی است که از حق و حقوق واقعی و مسلم خود دوره مانده اند!

اما ناگفته ها و نانوشته ها تمامی ندارد و خارج از حوصله است تا بخواهم در یک متن به تمامی پیدا و پنهان و ابعاد قضایای مختلف بپردازم و در یادداشت های بعدی راهکارهای توسعه رامسر و ضعف عملکرد برخی مسئولین با پایش دقیق و رصد کامل جهت استحضار ملت شریف را منتشر خواهم کرد.

از این تریبون اعلام میکنم آمادگی انتشار کم کاری مسئولین، مشکلات مردمی و منطقه، مطالبه گری در راستای قانون که رسالت یک رسانه است را دارم.

توسعه در مطالبه گری معنا خواهد شد و انتقاد سرلوحه به مقصد رسیدن اصل یک مطالبه است.

ادامه دارد ....

یادداشت: جلال کمالی/ خبرنگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار