معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی آمار طلاق در قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، گفت: این استان بیشترین کاهش آمار طلاق در سطح کشور را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 14 August 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی روز یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان قم، بیان کرد: کاهش آمار طلاق با اقدامات فرهنگی و مشاوره‌ای و حمایت از خانواده‌ها انجام شده ۱۸ درصد کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: استان قم بیشترین میزان کاهش طلاق را در سطح کشور به خود اختصاص داده که بخشی از آن بخاطر اقدامات مشترک فرهنگی بین نهاد‌های مختلف و دستگاه‌ها و فعالیت‌های مردمی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه شورای اجتماعی باید بصورت مستمر جلسات خود را تشکیل دهد،عنوان کرد: بازنگری طرح تحول اجتماعی از موارد بسیار مهمی است که برای بهبود آسیب‌های اجتماعی در استان قم باید دنبال شود.

مقیمی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم که در بازنگری این طرح مورد توجه قرار بگیرد، دخیل کردن قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی در آن بخاطر تجربه‌های موفق در سایر مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم  ادامه داد: طرح «نماد» در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی دستگاه‌های متولی توسط آموزش و پرورش در مدارس استان در حال اجراست.

سردار محمدرضا میرحیدری فرماندهی انتظامی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان داشت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی در قم باید به نقش عوامل بیرونی مانند حضور اتباع خارجی و زائرپذیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار