معاون جهاد کشاورزی همدان گفت: تولید مرغ در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همدان 13 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 17 October 2015
معاون جهاد کشاورزی همدان گفت: تولید مرغ در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همدان 13 درصد رشد داشته است.

به گزارش تسنیم؛محمد نظرپور اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته که به همین نسبت نیز تولید گوشت مرغ در استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: نزدیک به 12 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در 6 ماهه نخست امسال افزایش داشته که به همین نسبت نیز تولید گوشت مرغ افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همدان گفت: در 6 ماهه امسال 27 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که این آمار مربوط به واحدهای صنعتی مرغداری در استان است.

نظر پور با بیان اینکه میزان مصرف سرانه گوشت مرغ 26 کیلو‌گرم است، افزود: این در حالی است که مصرف روزانه گوشت مرغ در استان همدان 125 تن است که سالانه حدود 46 هزار تن گوشت مرغ در استان مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سرانه مصرف گوشت مرغ در استان هم‌اکنون 4‌هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ در استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: مازاد مصرف گوشت مرغ در استان همدان به استان‌های تهران، کرمانشاه و کردستان صادر می‌شود.

نظر پور با بیان اینکه کیفت تولید گوشت مرغ در استان همدان در سطح مطلوبی است، گفت: تولید گوشت مرغوب با توجه به نحوه کشتار و عرضه در بازار است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون قیمت مرغ 620 تا 630 هزار ریال است که با توجه به قیمت تمام شده تولید مرغ برای تولید‌کنندگان هم‌اکنون قیمت مرغ در بازار پایین است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: هم‌اکنون مرغ با 8‌هزار ریال زیر قیمت تمام شده در بازار عرضه می‌شود که این افت قیمت برای تولید کنندگان نگران‌کننده است، ضمن اینکه استان همدان رتبه دهم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار