رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: 50 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در شش ماه نخست سال جاری تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 15 October 2015

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: 50 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در شش ماه نخست سال جاری تخصیص یافته است.

به گزارش تابناک ایلام، سید اسکندر صیدایی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: یک هزار و 10 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای امسال به استان اختصاص یافته که در شش ماه نخست سال 500 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی درصد تخصیص این اعتبارات را 50 درصد ، نقدینگی 29،6 درصد و درصد نقدینگی را 29،3 درصد عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: 260 میلیارد ریال نیز از محل 2 درصد نفت و گاز برای استان در نظر گرفته شده است که تاکنون 87 میلیارد ریال نیز از این محل با درصد تخصیص 33،4 به استان تخصیص یافته است.
صیدایی اعتبارات هزینه ای استان را در سال جاری یک هزار و 320 میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: 750 میلیارد ریال از این مقدار مربوط به بخش حقوق و 560 میلیارد ریال نیز در حوزه سایر قرار دارد که تاکنون 580 میلیارد ریال از این مقدار برابر با 43 درصد اعتبار در نظر گرفته شده تخصیص یافته است.
وی تاکید کرد: درصد تخصیص اعتبارات هزینه ای استان بطور تقریبی با سایر استان های کشور برابری می کند و این منابع بطور یکسان در استان ها توزیع می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اضافه کرد: 380 میلیارد ریال برای پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی کارکنان بازنشسته سال گذشته پرداخت شده ضمن اینکه امسال نیز 180 میلیارد ریال در همین موضوع برای پرداخت به 57 بازنشسته در نظر گرفته شده است.
صیدایی میزان کسری حقوق استان را بر اساس آمار خزانه 91 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 47 میلیارد ریال برای پرداخت شش ماه دوم کارکنان مورد نیاز است ضمن اینکه باید 4،5 میلیارد ریال نیز برای پرداخت حقوق کارکنان تازه استخدام شده در نظر گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد برنامه ششم توسعه در کشور اظهار کرد: کلیات ، چارچوب ها ، جهت گیری ها و اسناد ملی ، بخشی و استانی در حوزه های مختلف در حال تدوین است.
صیدایی افزود: فعالیت این ستاد در استان ایلام از حدود سه هفته قبل با مشارکت کارشناسان این سازمان و سایر دستگاه های اجرایی آغاز شده و تلاش خواهیم کرد تصویری روشن و شفاف از وضع حوزه های مختلف برای برنامه ریزی های کلان مدت ارائه شود.
وی با اشاره سفر تیمی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان گفت: آخرین وضعیت پیشرفت طرح های سفر استانی هیات دولت به ایلام در این بازدید مورد ارزیابی قرار گرفته و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها در نظر گرفته شد که تعدادی از آنها همزمان با دهه مبارک فجر به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری خواهند رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام همچنین از تهیه نقشه GIS استان در 20 لایه خبر داد و تاکید کرد: آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی استان با همکاری مرکز آمار ایران تهیه شده و بزودی در قالبی کتابی به چاپ خواهد رسید.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست، طرح های تفصیلی شهرهای آسمان آباد ، سرابباغ ، موسیان و اختصاص اعتبار برای اجرای اردوهای راهیان نور در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که با رای اکثریت اعضا به تصویب رسیدند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار