فرماندار چوار:
فرماندار چوار گفت: حدود هفت هزار کارگر در شهرستان چوار مشغول کار و فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 18 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم یعقوبی اظهار کرد: آبان ماه سال ۱۳۹۹ بود که منطقه چوار به عنوان یک شهرستان مستقل از شهرستان ایلام جدا شد.

وی افزود: شهرستانی که منابع غنی نفت و گاز استان در آنجا قرار دارد و طبیعت بکر و زیبای آن ظرفیت خوبی را برای گردشگری فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و توجه به زیرساخت‌های آن ضروری است.

فرماندار چوار اضافه کرد: شهرستان چوار یکی از راه‌های اصلی ورود به استان ایلام و شهرستان مهران است، از مسیر ششدار به سمت چوار و از سمت چوار به سمت ایوان، کارهایی نظیر نصب نیوجرسی، روکش آسفالت، خط کشی و نیز نصب چراغ برای بهبود امنیت جاده‌ها انجام شده است.

یعقوبی افزود: چوار از شهرستانی‌هایی است که در غرب کشور به عنوان صنعتی ترین شهرستان استان ایلام زبانزد است، چراکه پتروشیمی، پالایشگاه گاز و نیز منطقه گازی تنگ بیجار و پتروشیمی ارغوان گستر در این شهرستان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی چوار نیز حدود ۲۵۰ واحد تولیدی وجود دارد که حدود ۱۰۰ واحد فعال هستند که با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته بخشی از واحدهای تعطیل به مدار تولید برگشتند.

فرماندار چوار عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون در ۲ طرح فاز دوم پالایشگاه ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر بالغ بر یک هزار نفر مشغول به کار شده است.

لزوم توجه شرکت‌های نفت و گاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

وی بیان داشت: در بحث بومی گزینی متاسفانه مشکلاتی وجود دارد، پیگیر این قضیه هستیم که بخشی اشتغال جوانان شهرستان در این شرکت‌های نفت و گاز حل شود، در هر صورت حدود هفت هزار کارگر در شهرستان چوار مشغول کار و فعالیت هستند.

یعقوبی اظهار کرد: شرکت‌های نفت و گاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و کارهایی که باید در سطح روستاهای شهر چوار انجام دهند، متاسفانه کم توجهی شده است.

وی گفت: پیگیر این قضیه هستیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های نفت و گاز برای ایجاد و احداث پارک، توسعه شهری و روستایی، استخر و امکاناتی دیگر اقدام کنیم.

فرماندار چوار افزود: صنایع بزرگ از زیرساخت‌های شهرستان چوار نظیر آب و راه استفاده می‌کنند، حتی مشکلات زیست محیطی هم دارند، بنابراین انتظار است در بحث مسئولیت‌های اجتماعی به وظایف خود عمل کنند.

افزایش اعتبارات شهرستان چوار

وی عنوان کرد: کار بهسازی و روشنایی معابر ۲۰ روستا در شهرستان چوار کاملاً انجام شده، در آینده نزدیک مسیر ایلام به سمت چوار نیز به صورت کامل بحث روشنایی آن حل می‌شود.

یعقوبی اظهار کرد: در شهرستان چوار در سال گذشته ۲ روستا وجود داشت که برق دار نبودند که این روستاها نیز از نعمت برق برخوردار شدند ودر بحث برق رسانی مشکلی در حوزه روستاها نداریم.

وی بیان داشت: در بحث گازرسانی در سال گذشته تعدادی از روستاها که گازدار نبودند به شبکه اصلی وصل شدند و تقریباً شهرستان چوار به عنوان شهرستان سبز در حوزه گازرسانی مشکلی ندارد.

یعقوبی افزود: در بحث اعتبارات در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود امسال حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار