مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: در حال حاضر ۵۵ هزار و ۱۵۹ سالمند، تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۶ نفر زن و ۱۸هزار و ۲۳ نفر مرد می‌باشند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 01 October 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی با تبریک ۹ مهر روز جهانی سالمند اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ هزار و ۱۵۹ سالمند، تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۶ نفر زن و ۱۸هزار و ۲۳ نفر مرد می‌باشند.

 

حمایت کمیته امداد مازندران از بیش از ۵۰ هزار سالمند  

 

وی با بیان اینکه انسان‌ها در دوره سالمندی نیاز به آرامش بیشتری دارند افزود: سالمندان تحت حمایت از خدمات مختلف حمایتی از جمله کمک هزینه معیشت، خدمات بهداشت، درمان و امور بیمه، کمک هزینه ازدواج فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، هزینه‌های نگهداری از بیماران زمینگیر و دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج، خدمات تعمیر، احداث و خرید مسکن، خدمات اشتغال، امور فرهنگی و مشاوره ای بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: این نهاد همواره برای تامین اقلام مورد نیاز مانند سمعک، عصا، عینک، پوشینه، ویلچر و... همچنین به صورت ماهیانه با هدف کمک به تامین هزینه نگهداری هر یک از سالمندان زمین‌گیر و بیمار، با مشارکت خیران تلاش می‌کند.

معافی بیان داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه هفتم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها ،تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (صرفاً حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت موثرتر به سالمندان و هم افزایی کمیت و کیفیت اقدام به برون سپاری ۳۴ هزار و ۸۷۸ پرونده مددجویی سالمندان به مراکز نیکوکاری مددکاری نموده است.

وی گفت: با هدف تقویت روحیه نشاط و شادی، و گرامیداشت مقام سالمندان جشن ویژه‌ای با حضور تعدادی از زنان و مردان سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران در ۱۶ مهر ماه در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار می‌گردد.

خاطرنشان می‌شود: در مازندران ۷۹ هزار و ۷۲۷ خانوار خانوار تحت حمایت هستند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۵۵ خانوار سالمند می‌باشند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار