معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:۶۸۳ مادر واجد شرایط از ابتدای اجرای طرح نفس در استان تاکنون شناسایی، و از این تعداد ۶۶۹ نفر با مشاوره‌ از سقط جنین منصرف شدند.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 24 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، مشهود تقی لو به آخرین وضعیت اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) در استان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ درصد مادران شناسایی شده تا پایان آبان امسال، تحت حمایت مالی و معیشتی قرار گرفته و حدود ۷۵ درصد مادران هم با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط منصرف شده‌اند.

این مسوول با بیان اینکه با اجرای این طرح ۲۵۸ نوزاد متولد شدند، ادامه داد: طرح نفس در زنجان موفقیت ۹۸ درصدی داشته که نتیجه برنامه ریزی خوب، منسجم و همکاری‌های بین بخشی است.

وی موانع موجود این طرح را ضعف تبلیغاتی و رسانه‌ای جهت افزایش اطلاعات و آگاهی عموم مردم عنوان کرد و گفت: ضعف مالی برای پشتیبانی و حمایت از طرح هم وجود دارد و اغلب منابع مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تامین می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: استان زنجان رتبه برتر کشور را در اجرای طرح بسیار مهم و موفق نجات فرزندان سالم از سقط (طرح نفس) کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با کار‌های انجام گرفته مرکز نیکوکاری طرح تخصصی نفس استان با هدف حمایت از مادرانی که به دلیل نیازمندی‌های آموزشی، تشخیصی و درمانی، پزشکی و معیشتی، قصد سقط جنین سالم خود را دارند آغاز به کار کرده و زمینه مشارکت همگان در این امر مهم و خداپسندانه فراهم شده است.

این مسوول یادآور شد: به همین منظور عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی را به نام موسسه نیکوکاری مرکز نفس استان به شماره حساب ۸۸۱۳۵۳۴۴۳ نزد بانک ملی ایران - شعبه امداد ولایت واریز کنند.

طرح نفس از مرداد سال گذشته در استان آغاز شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار