معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اتاق‌های تکنولوژی با هدف تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در مدارس ابتدایی این استان طراحی و احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 03 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، آرزو مرادی‌نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران از تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و طراحی اتاق‌های تکنولوژی در مدارس ابتدایی استان، خبر داد و گفت: در راستای اجرایی شدن اهداف عملیاتی ۶ و ۱۴ سند تحول بنیادین و با توجه به حصول ۷۰ درصد یادگیری دانش‌آموزان از محیط غنی، توسعه و بهسازی محیط‌های آموزشی با احیای اتاق تکنولوژی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محیط یادگیری دانش‌آموزان باید از کلاس‌های درس به سمت تنوع و پویایی سوق پیدا کند، افزود: وظیفه آموزش و پرورش، خلق موقعیت‌های یادگیری و ایجاد زمینه‌های متنوع کسب تجارب دسته اول است.

توزیع تجهیزات بین مدرسه‌ای در طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: اتاق‌های بازی، سایت، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه‌های موضوعی و ... از سنوات گذشته در مدارس ابتدایی وجود داشته است؛ اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که به این محیط‌های یادگیری، توجه کافی نشده و این تجهیزات در برخی مدارس بدون استفاده و بهره‌برداری مانده‌اند و مدیران باید در راستای احیا و تقویت امکانات موجود در مدارس، متناسب با اقتضائات فرهنگی و آموزشی، اقدامات مؤثری انجام دهند.

مردای‌نسب از مدیران و معلمان مدارس خواست تا از ظرفیت‌های موجود در منطقه، محله و معلمان توانمند مدرسه در راستای تهیه، تجهیز و ساخت ابزارآلات آموزشی و دست‌سازه‌ها استفاده کنند و در مسیر توسعه و غنی‌سازی محیط‌های آموزشی، گام‌های مؤثری بردارند و در صورت رویارویی با انباشت وسایل و ابزار با تکیه‌بر طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی نسبت به توزیع در دیگر مدارس اقدام کنند.

به گزارش فارس؛ از ۴۹۹ مدرسه ابتدایی استان سمنان، بیش از نیمی از مدارس به امکانات اتاق تکنولوژی دسترسی دارند که در سال تحصیلی پیشِ رو با برنامه‌ریزی مناسب، موردتوجه جدی مدیران و معلمان در فرآیند یاددهی و یادگیری قرار می‌گیرند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار