رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی گفت: معادن، انرژی‌های تجدیدپذیر و محصولات مزیت‌دار از حوزه‌هایی است که هر چقدر کار پژوهشی برای آن ها انجام شود باز هم جای کار وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 05 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، دکتر حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی امروز در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهارداشت: معادن، انرژی‌های تجدیدپذیر، محصولات استراتژیک خراسان جنوبی، بنتونیت، ذخایر معدنی از حوز‌هایی استکه هر چقدر کار پژوهشی برای آن‌ها انجام شود باز هم جای کار وجود دارد.

علاوه بر کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی، باید در زمینه معرفی این دستاوردها، پژوهش‌ها و هموار کردن توسعه استان نیز بیش از این کار شود.

وی افزود: هر ساله حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار پژوهشی تخصیص می‌یابد که علاوه بر اقدامات و طرح‌هایی است که دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند.

همچنین سال گذشته که شعار سال در حوزه دانش بنیان بود توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و کمک‌های فنی اعتباری حوزه‌های دانش بنیاد ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی حمایت از پژوهشگران و طرح‌های آن‌ها را مطرح و اضافه کرد: در زمینه مالی وریالی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و همچنین توان سازمان مدیریت و برنامه ریزی از آن‌ها حمایت می‌شود.

به گفته جهانشاهی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی که محور توسعه است و مسایل مربوط به پیشرفت استان را پیگیری می‌کند از پژوهش و فناوری‌های موثر در زمینه توسعه استان حمایت می‌کند.

وی توضیح داد: پژوهشگران و محققان می‌توانند از ظرفیت کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کتابخانه، همکاری و تعامل این سازمان با استان یزد و ... برخوردار شوند.

به گفته این مقام مسوول در دیگر دستگاه‌ها هم امکان استفاده از امکانات سخت و نرم افزاری برای آن‌ها وجود دارد و می‌توانند با معرفی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، از آزمایشگاه، کتابخانه و... موجود در دستگاه‌ها نیز استفاده کنند.

جهانشاهی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه خراسان جنوبی تاکید کرد: هر نوع پژوهش کاربردی که به بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه استان کمک می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی پژوهش را پایه و اساس علم خواند و ادامه داد: توسعه، علم و دانش در گروه پژوهش است. پژوهش علت و معلول بوده و در کشور‌های پیشرفته سهم بالایی دارد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار