مسئول موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید بااشاره به اینکه مددکاری‌ها در بیمارستانها تنها نیم درصد خدمات به بیماران نیازمند را تامین می‌کنند افزود: تخفیف مددکاری به نسبت درآمد بیمارستانها نیم درصد است که مشکل در ضعف مدیریت است.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 06 December 2023

مرجان: Sh:
بستری 230 بیمار مزمن در بیمارستان حجازی

رئیس بیمارستان ابن سینا مشهد گفت: بیمارستان حجازی که در داخل بیمارستان ابن سینا قرار دارد،270 تخت و 230 بیمار مزمن بستری دارد که بیمه‌ها هیچ خدماتی برایشان ندارند، تمام خدمات را بیمارستان ارائه می‌کند که بار مالی سنگینی را به بیمارستان تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، اکبری همزمان با روز داوطلب در نشست 426 ام سه‌شنبه‌های عاشقی میزبانان خورشید که در تالار کتابخانه شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد اظهارداشت: بیمارستان ابن سینا یک بیمارستان فوق تخصصی روانپزشکی با حدود 600 تخت بستری می باشد که در حال حاضر 550 بیمار در آن بستری است.

وی افزود: در بیمارستان ابن سینا بیشتر خدمات با بیمه است اما مشکلی که وجود دارد بیمارستان دیگری است که در داخل بیمارستان ما قرار داد؛ بیمارستان حجازی حدود 270 تخت و 230 بیمار مزمن بستری دارد که بیمه‌ها هیچ خدماتی برای آنها ندارند، تمام خدمات را بیمارستان ارائه می‌کند که خود بار مالی سنگینی را به بیمارستان تحمیل می‌کند.

اکبری ادامه داد: یک پروژه عمرانی بزرگ را در دست اجرا داریم این پروژه یک سوله 160 تخت خوابی است که متاسفانه در سال 95 متوقف شده و در حال حاضر در طرح تغییر تحول 60 درصد پیشرفت داشته است که می‌تواند خدمات بزرگی را در کل استان ارائه کند.

رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد بیان کرد: بیمارستان ابن سینا مشهد از تمامی استان و شهرستانها و حتی استانهای دیگر مثل شاهرود، سمنان، سیستان،گلستان پذیرش دارد و در کل استان بیمارستان بزرگ روان پزشکی غیر از ابن سینا نداریم ،اما ارجاع به ما بسیار زیاد است.

غلامرضا عباسی، مسئول موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید،نیز اظهارداشت:روز جهانی داوطلب، روز پاسداشت و گرامیداشت خدمات حاضرین این نشست است.

وی افزود: این جلسه 426 اُم «سه شنبه های عاشقی» است و با 87 بیمار از زمان شورای مشارکت های مردمی شهید هاشمی نژاد فعالیت خود را پس از کرونا آغاز کرد و تصمیم بر این شد دیگر بیماران آن محدوده شهر نیازی به حضور در بیمارستان امام رضا نداشته باشند که ما در آن موقعیت شعبه موسسه را راه‌اندازی کرده و پیگیر خدمات درمان بیماران نیازمند شدیم.

عباسی با اشاره به اینکه چند لیست از بیماران نیازمند تهیه شده است بیان کرد: این لیست شامل بیمارانی است که برای تامین دارو و درمان دچار مشکل شده اند.

وی گفت: بعضی از بیماران در بیمارستان هاشمی نژاد که جزء مناطق محروم است و بیماران زیادی به آنجا مراجعه دارند، نوزادان سر راهی، بیماران فاقد خانواده از طرف موسسه اقداماتی مطلوب انجام شده است.

مسئول موسسه نیکوکاری میزبانان خورشیدبا اشاره به اینکه تصمیم دارند در بیمارستان ابن سینا شعبه ای برای خدمات به بیماران روانی راه اندازی کنند افزود: امیدواریم برای تامین دارو و درمان همچنین نیازهای این بیمارستان قدم برداریم.

وی عنوان کرد: در کنار تأمین دارو و درمان بیماران نیازمندی که مراجعه می‌کنند توسط پزشکان به داروخانه‌ها ،واحدهای بیمارستانها، مددکاران در سطح شهر معرفی می‌شوند و از طرفی اعضای داوطلبین که حضور دارند و خود خانواده ها که احساس مسئولیت می‌کنند بیماران نیازمند را به این موسسه معرفی می‌کنند بعد از کارشناسی اول از کمک‌های دولتی استفاده می‌کنیم و دیگر کمک‌ها را از طریق خیریه‌ها و بهزیستی،کمیته امداد دریافت می‌کنیم، باقی مانده توسط خیرین تامین می‌شود؛ نه برای یک بار بلکه اگر بیمار سرطانی نیازمند باشد به آن اعلام می‌شود تا پایان درمان خدماتش را تامین می‌کنیم.

مسئول موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید بیان کرد: با هزینه ای که دریافت می‌کنیم تجهیزات پزشکی خریداری و نیازهای بخش‌های دیگر را تامین می‌کنیم و هیچ وقت کار خدمت به بیماران متوقف نبوده است از طرفی برای بخش سوختگی قرار است یک کار خوب را از بخش کودکان شروع کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه مددکاری‌ها در بیمارستانها تنها نیم درصد خدمات به بیماران نیازمند را تامین می‌کنند افزود: تخفیف مددکاری به نسبت درآمد بیمارستانها نیم درصد است مشکل ضعف مدیریتی است، کمک‌هایی که ما می‌کنیم از کمک دولت گاهی بیشتر است جایی که دولت نمی‌تواند ورود کند ما می‌توانیم ورود کنیم لذا امیدواریم بتوانیم در کنار دولت مردم و پزشکان باشیم.

وی افزود: بنده اولین فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 70 که در دانشگاه علامه طباطبایی درس مددکاری را پاس کردم واحد مددکاری را در بیمارستان امام رضا راه اندازی کردم، مددکار کسی است که در داخل بیمارستان کار میکند و نماینده دولت است.


مسئول موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید ادامه داد: در بیمارستانهای امید،شفا،امام رضا،فعالیت داشتم تلاش زیادی در این راه انجام دادم هم اکنون در بیمارستان امام رضا (ع) 16 مددکارمشغول فعالیت هستند؛ اما نیاز بیمار صعب العلاج بعد از مرخص شدن از بیمارستان است که مشکلاتش شروع می شود.

عباسی با بیان اینکه در تمام ایران شورای مشارکت های مردمی فعال شده است بیان کرد: شورای مشارکت مردمی در بیمارستان امام رضا(ع) سال 79 کار خود را آغاز کرد که خیرین آمدند و کنار پزشکان و مردم کمک کردند، تمام بیماران توسط مددکاری بیمارستان معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه اولویت کار ما اول بیماران هستند افزود: عمده فعالیت ما تهیه تجهیزات پزشکی،ساخت بخش های بیمارستانی و ساختمانهای درمانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار