دبیر ستاد اقامه نماز استانداری کهگیلویه وبویراحمد:
دبیر ستاد اقامه نماز استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجلاسیه استانی نماز فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ماه در یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 12 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، ذبیح اله انصاری طلب روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری این اجلاسیه گفت: برای آمادگی و هماهنگی قبل از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز این اجلاسیه استانی برگزار می‌شود.
به گفته وی، این همایش فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ماه با حضور مسئولان استانی در سالن آیت الله ملک حسینی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.
دبیر همایش استانی اجلاسیه نماز با بیان اینکه در این همایش از فعالان حوزه نماز تجلیل می‌شود، گفت: این همایش در زمانی برگزار می‌شود که استان میزبان سه شهید خوشنام در دهه دوم فاطمیه است و فضای فرهنگی و معنوی بر استان حاکم است.
وی با اشاره به اینکه استان پیشگام در تدوین سند نماز است، افزود: بر ترویج فرهنگ نماز در مدارس، مساجد و دانشگاه تاکید شده است تا اجلاسیه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شود.
انصاری طلب با اشاره به تاثیر نماز در کاهش چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی گفت: این فریضه الهی در کاهش بزهکاری نیز نقش موثری دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان هم با اشاره به اینکه نماز به عنوان زیباترین تجلی عبادت و تفسیر عشق بندگی است، گفت: اجلاسیه ملی نماز همه ساله با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی یکی از روسای قوای سه گانه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رضا قاسمی با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی نماز دی ماه امسال در زنجان برگزار می‌شود، گفت: معرفی و تجلیل از فعالان حوزه نماز، نمازخانه‌های فعال بین راهی و رسانه‌های برتر در جهت ترغیب گروه‌های مردمی در امر ترویج نماز است.
وی شعار اجلاسیه "نماز امسال را نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه" عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از دانش آموزان نیازمند آشنایی با احکام و اسرار نمازخانه هستند و اجلاسیه نماز در مدارس و دانشگاه برگزار شود و متولیان در جهت عملی شدن این شعار گام بردارند.
قاسمی به وضعیت اقامه نماز در این استان اشاره و عنوان کرد به دلیل پیشینه مذهبی که داریم جزء استان‌های خوب در برگزاری و اقامه نماز هستیم، اما نباید از رسالت تبلیغ نماز که وظیفه همگانی است غافل شویم.
وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی گفت: فضای مجازی شبهاتی را در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد کرده که هم فرهیختگان و اندیشمندان باید برای آن پاسخ داشته باشند و فعالان فضای مجازی هم برای رسیدن به نقطه مطلوب در بخش نماز اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار