مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: صدور سند تک‌برگ برای اردوگاه فرهنگی تربیتی آموزش‌وپرورش استان بوشهر در شهرستان کازرون پس از ۲۸ سال یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 13 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر ظهر امروز در گردهمایی مسوولین حراست مدیریت‌ها و ادارات آموزش و پرورش استان بوشهر، اظهار داشت: امسال در بیش از ۳۰۰ مدرسه استان آیین تشییع شهدا گمنام برگزار شده و فضای مدارس استان در ایام فاطمیه آکنده به عطر شهیدان شده است.

وی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در مدارس، دانش‌آموزان و مدارس ما را تا پایان سال تحصیلی بیمه می‌کنند، گفت: جهاد تبیین یک امر ضروری است که مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت مردمی ایران قوی داشته باشند.

موحدی با اشاره به اینکه حراست‌ها باید در حفظ آبرو و حرمت افراد توجه ویژه‌ای داشته باشند، عنوان کرد: در هر زمان و حوزه‌ای که حراست نظر و مشاوره داده است کمترین خطا و انحراف در موضوع ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر ادامه داد: اقداماتی که در این دولت انجام می‌شود کار‌های بر روی زمین افتاده سالیان گذشته است.

وی از سنددار شدن یک هزار ملک آموزش‌وپرورش خبر داد و افزود: ۵۷هکتار از فضا‌های آموزشی استان که عرصه (زمین) آن متعلق به بنیاد مستضعفان و اعیان متعلق به آموزش‌وپرورش بود با پیگیری‌های مستمر و رایزنی‌های فشرده موفق به انتقال اسناد آن‌ها به آموزش‌وپرورش شده‌ایم.

موحدی با اشاره به ساماندهی مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان استان، عنوان کرد: این مراکز هزینه‌های مالی سنگینی برای آموزش‌وپرورش تحمیل کرده بودند که با واگذاری به بخش خصوصی علاوه بر ساماندهی و افزایش خدمات باعث سودآوری شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه نخستین ساختمان فعلی خانه یاری‌گران زندگی بوشهر که به یک فضای فرسوده تبدیل شده بوده با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بازسازی شد، گفت: این مرکز به‌عنوان کانون رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی به همراه اتاق مشاوره، بازی‌های مهارتی و فکری کتابخانه، مرکز رشد و نمایشگاه دائمی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی، صدور سند تک‌برگ برای اردوگاه فرهنگی تربیتی آموزش‌وپرورش در شهرستان کازرون استان فارس پس از ۲۸ سال را یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امروز این اداره کل مالک قطعی این اردوگاه است.

موحدی اضافه کرد: بازسازی، تعمیر و تجهیز خوابگاه شهدای دانش‌آموز و تجهیز به تخت‌های هتلینگ فرصت میزبانی مسابقات کشوری را برای استان بوشهر فراهم کرده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش‌وپرورش و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس‌جنوبی خبر داد و بیان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته طرح بنیه علمی دانش‌آموزان کنکوری برگزار و طرح روستا مرکزی ویژه دانش‌آموزان جنوب استان نیز اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به بازسازی‌های مراکز رفاهی در شیراز و مشهد، خاطرنشان کرد: ناوگان خودرویی آموزش‌وپرورش استان در طرح شهید زالی بعد از ۱۵ سال نوسازی شد و ۴۴ دستگاه خودرو با اولویت مناطق کم‌برخوردار توزیع شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار