شهردار شهرستان نکا؛
شهردار شهرستان نکا گفت: پیشنهاد متمم بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی به شورا از اتفاقات خوب بود، با توجه به پر شدن سقف بودجه ۱۸۵ میلیارد تومانی به زودی تقدیم خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 14 December 2023

به گزارش تابناک مازندران، موسی خلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی شرق مازندران، در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ ، به تشریح عملکرد‌ شهرداری نکا پرداخت.

 

بزودی بودجه ۱۸۵ میلیاردی برای سال ۱۴۰۳ تقدیم شورای شهر خواهد شد  

وی با اشاره به گذشت ۴۰ ماه از مدیریت خود در شهرداری نکا، با اعلام اینکه شهرداری را با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی تحویل گرفتم و امروز پیشنهاد بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی را به شورا داده‌ایم، افزود: تا امروز از برنامه پیش‌بینی عقب نیستیم و درصدی که باید محقق می‌شد؛ تحقق پیدا کرد.

شهردار نکا ادامه داد: زمانی که بیشتر شهرداری‌ها در پرداخت حقوق بیمه و مالیات عقب هستند، خوشبختانه ما حتی یک ماه هم عقب نیستیم.

خلیلی اظهار داشت: از ابتدا با پذیرش این مسئولیت، برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه‌های مختلف بعد از شناسایی مشکلات شهر تدوین شد و در چشم‌انداز برنامه ۵ ساله و ۱۰ ساله؛ برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت را با شورا در میان گذاشتیم و در خصوص پروژه‌ها تصمیمات خوبی گرفتیم.

وی افزود: بازدید، گزارش و رسیدگی خوب همه عوامل شهرداری از کارهای عمرانی انجام شده، حاکی از یکپارچگی برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر خدمت‌رسانی به مردم فهیم نکایی است و اینکه این توانمندی‌ها در شهرداری وجود دارد، مایه خوشبختی است.

 

بزودی بودجه ۱۸۵ میلیاردی برای سال ۱۴۰۳ تقدیم شورای شهر خواهد شد  

شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه، تصمیم اصلی ما «تکمیل پروژه‌های نیمه تمام» و «تعریف پروژه‌های جدید» بوده است، افزود: تمرکز بر روی تکمیل پروژه «پارک جنگلی قرمرض» که ۶ سال نیمه تعطیل بود، طی ۶ ماه با هزینه ۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و این پروژه آبروی شهر نکا و به عنوان نقطه گردشگری با امکانات بسیار خوب در حال ارائه خدمات است.

خلیلی از دریافت مجوز «پارک کوهسارکنده» به مساحت ۳۲ هکتار خبر داد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جهت تعریف پروژه‌های رودکناری در نکا، این مهم را تهدیدی دانست که شهرداری آن را به فرصت تبدیل کرد، به طوریکه ابتدا خطرات شناسایی و سپس در طول ۴ کیلومتر از کناره‌های رودخانه طرح آزادسازی، احداث بوستان و سد لاستیکی برنامه‌ریزی و انجام شد.

این مسئول شهری با بیان اینکه، "آزادسازی" در عملیات‌های عمرانی، از پروژه‌های بزرگ شهرداری‌های استان است، گفت: در حریم رودخانه نکارود، ۱۸۰ هکتار زمین واقع در حریم شناسایی و با همکاری شورای تامین آب منطقه‌ای و استانداری آزادسازی شد که کار بزرگی بوده است.

 

بزودی بودجه ۱۸۵ میلیاردی برای سال ۱۴۰۳ تقدیم شورای شهر خواهد شد  

خلیلی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی احداث پل چهارم (پل شورا) بر روی نکارود، بعنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان مازندران خبر داد و افزود: این پل موجب تسهیل تردد و کاهش بار ترافیک در شهر نکا می‌شود در دهه فجر امسال، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره «ساماندهی غسالخانه» که سال‌ها به آن توجه نشده بود، اشاره کرد و افزود: مبلمان و فازبندی و احداث غسالخانه جدید در کمتر از شش ماه تکمیل و افتتاح شد که از بار سنگین ترافیک کاسته شده است.

شهردار نکا با اشاره به، اتمام طرح «میدان امام رضا(ع)»، از آن به عنوان طرح ۲۰ و چند ساله یاد کرد که با آزادسازی ۳ هزار متر مربع و هزینه ۴۲ میلیارد تومانی در جهت توسعه مسیر شرقی نکا در کمتر از ۱۰۰ روز افتتاح شد و مورد تشویق و تجلیل معاونت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفتیم.

خلیلی اعلام کرد: برای «ورودی شرقی و شمالی نکا» که از مناطق حادثه‌خیز است؛ پیشنهاد دادیم تا تداخلات ۱۱ گانه ترافیکی را به صفر برسانیم و در این زمینه با دستوراتی که از وزیر راه گرفتیم موافقت مشارکت ۵۰ درصدی سازمان بنادر را به همراه داشت.

 

بزودی بودجه ۱۸۵ میلیاردی برای سال ۱۴۰۳ تقدیم شورای شهر خواهد شد  

وی ادامه داد: به زودی شهرداری برای «اجرای طرح ورودی شرقی» شروع به کار خواهد کرد و در ورودی ضلع جنوبی محور گلبستان به منطقه هزارجریب طرحی پیشنهاد دادیم و از برنامه‌های آتی شهر نکا خواهد بود.

شهردار نکا اظهار داشت: طول مبادی ورودی غربی نکا یک مسیر ۲ کیلومتری از ورودی مسکن مهر تا پل سردار طوسی در حال انجام است، کانالی به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث کردیم تا مشکل آبگرفتگی آن مناطق برطرف شود.

خلیلی با اعلام اینکه، ۵۰ درصد پروژه ورودی غربی اجرا شده، گفت: ورودی‌های شرقی و غربی که از نقاط حادثه‌خیز است را در دستور کار داریم؛ محوری که در حوزه اختیارات شهرداری نبود، اما ورود پیدا، برای آن طرح تعریف کردیم و حتی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی را هم داشتیم.

 

وی درباره «نهضت ملی مسکن» در این شهر با بیان اینکه، براساس آخرین آمارها، ۷ هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند، افزود: سهمیه نکا ۴ هزار مسکن بود که در مرحله اول با حضور استاندار ساخت یک هزار واحد آغاز شد و شهرداری «صدور پروانه» را انجام داد.

این مسئول شهری تصریح کرد: پیشنهاد متمم بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی به شورا از اتفاقات خوبی بود، با توجه به پر شدن سقف بودجه ۱۸۵ میلیارد تومانی به زودی تقدیم خواهد شد.

خلیلی اعلام کرد: ۴۰ تا ۶۰ نقطه تیر برق مزاحم در این شهر شناسایی شده که بخشی فرسوده و بخشی مربوط به اجرای طرح تعریض هستند.

وی ادامه داد: تیر برق‌های فرسوده‌، مربوط به اداره برق و تیر برق‌های ناشی از تعریض، بر عهده شهرداری است و به زودی نسبت به جابجایی آنها اقدام خواهد شد.

 

بزودی بودجه ۱۸۵ میلیاردی برای سال ۱۴۰۳ تقدیم شورای شهر خواهد شد  

شهردار شهرستان نکا گفت: مجموعه شهرداری نکا به طور شبانه‌روزی برای خدمت به مردم در تلاش هستند و اتفاقات مبارک و بزرگ در مناطق مختلف شهر نکا، کمک و همدلی شورا، نتیجه نیت خدمتگزاری پرسنل خدوم شهرداری است.

خلیلی اضافه کرد: سهم مشارکت مردم در پرداخت عوارض و پروژه‌های عمرانی ارتقا یافته است که مراتب این مهم اتفاقات بسیار خوبی را در سطح شهر رقم می‌زند.

وی گفت: «طرح علمداران خدمت»، «خدمات شهری محله به محله»، «خانه تکانی استقبال از نوروز»، «طرح خدمات شهری بوی ماه مدرسه» و «طرح تفکیک زباله از مبدا» از جمله طرح‌های بهبود خدمات شهری بود که به صورت موفق و فصلی در حال اجرا است.

این مسئول شهری گفت: سازندگی در همه جای شهر جریان دارد و این نشانگر این واقعیت است که همه همکارانم در راستای ایفای خدمت در میدان کار به صورت شبانه روزی حضور دارند.

 

گفتنیست: در پایان این نشست، از پروژه‌های در حال ساخت، بازدید به عمل آمد.

 

بزودی بودجه ۱۸۵ میلیاردی برای سال ۱۴۰۳ تقدیم شورای شهر خواهد شد  

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار