ویژه‌برنامه شب یلدای کودکانه با حضور اعضای کودک و نوجوان در روستای نردین میامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 21 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، در آستانه شب یلدا، ویژه‌برنامه شب یلدای کودکانه با حضور اعضای کودک و نوجوان حضرت علی‌اکبر (ع) روستای نردین شهرستان میامی و با همکاری مهدکودک نسترن و نیایش این روستا برگزار شد.

سارا حسین زاده، مسؤول کتابخانه عمومی حضرت علی‌اکبر (ع) روستای نردین هدف از برگزاری این مراسم را دورهمی فرهنگی اعضا و پاسداشت سنت تاریخی یلدا بیان کرد و گفت: شب یلدا یا شب چله، سنتی دیرینه در نزد ایرانیان است و تاریخچه آن به گذشته‌های خیلی دور بازمی‌گردد و هر ساله مردم ایران این آیین کهن را جشن گرفته و گرد هم می‌آیند.

حسین‌زاده افزود: کتابخانه عمومی حضرت علی‌اکبر (ع) روستای نردین همواره سعی داشته است تا با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت مناسبت‌های ملی و دینی، گام مؤثری در آشنایی بیشتر جامعه به‌ویژه کودک و نوجوان با این حوزه بردارد.

وی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا با برگزاری محافل حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی از فرهنگ اصیل و ناب ایرانی نیز نگهداری کنیم.

مسؤول کتابخانه عمومی حضرت علی‌اکبر (ع) روستای نردین هدف ادامه داد: در این مراسم، کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش میوه‌های زمستان، شعرخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی با مضمون شب یلدا پرداختند و فرهنگ اصیل و سبک زندگی ساده ایرانی اسلامی را با زبان کودکانه و با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی به نمایش گذاشته شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار