معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی مددجویان در راستای اشتغالزایی و خودکفایی این قشر از جامعه گفت: بیش از ۱۰ هزار مددجوی این نهاد حمایتی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان، آموزش‌های فنی و مهارتی کسب کردند.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 15 January 2024

تابناک خوزستان: قیس کوتی با اشاره به اولویت این دستگاه برای خودکفایی و استقلال مالی مددجویان بیان‌کرد: آموزش مهارت به مددجویان و نیازمندان متقاضی کار، گام نخست در توانمندسازی و خودکفا شدن آن‌ها است.

وی با بیان اینکه رویه و حرکت کمیته امداد به سمت اشتغالزایی مددجویان است گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی در راستای ایجاد اشتغال، کاریابی و پایدارسازی اشتغال مددجویان انجام می‌شود و پس از مهارت‌آموزی، افراد آموزش دیده می‌توانند با انتخاب روش اجرای طرح و تامین سرمایه و دریافت تسهیلات با کمک کمیته امداد وارد بازار کار شوند.

کوتی با بیان اینکه کمیته تخصصی برای مهارت آموزی مددجویان استان تشکیل شده است افزود: در این کمیته ‌آموزش به مددجویان در سه مرحله مقدماتی کسب و کار، مهارتی کسب و کار و پایدارسازی کسب و کار انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان ادامه‌داد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

وی گفت: آموزش‌ پایدارسازی کسب و کار نیز به‌منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود.

کوتی افزود: مددجویان به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی کارگاه‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های آموزشی به صورت کامل توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان با اشاره به تفاهم‌نامه بین این نهاد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: این نهاد حمایتی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اثرگذار در ایجاد اشتغال استان، موفق شد سال گذشته در قالب ۱۵ هزار طرح، ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار