سرپرست سازمان ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی گفت: تعداد یکصد فقره سند مالکیت کشاورزی برای ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشاورزان شهر آوا و اهالی روستای شیرآباد در شهرستان سملقان اهداء شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 15 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد مقدسی، سرپرست سازمان ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در حاشیه اهدای سند به کشاورزان و در گفتگو با خبرنگار فارس در سملقان، اظهار کرد: جلوگیری از اختلافات مرزی بین کشاورزان، تثبیت و به مالکیت شناختن اراضی کشاورزی، استفاده از اسناد برای تسهیلات بانکی از مزایای مهم سند کردن اراضی کشاورزان است.

وی با اشاره به ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان گفت: تاکنون ۱۰۶ هزارو ۸۰۰ هکتار در قالب ۸ هزارو ۶۵۳ قطعه سند مالکیت صادر و به کشاورزان اهدا شده است.

سرپرست سازمان ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی افزود: در شهرستان‌های مانه و سملقان، ۷۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی موجود است که برای ۲۴ هزار هکتار سند مالکیت در قالب ۱۳ هزار و یکصد قطعه سند صادر شده است.

وی با اعلام این خبر که تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح کاداستر در استان به اتمام خواهد رسید گفت: ۵ قرارداد در حوزه کشاورزی با شرکت‌ها بسته شده که با حضور در روستا‌ها و نقشه‌برداری اراضی کشاورزی به صورت رایگان سند صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم کلنگ زمین برای ساخت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سملقان با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در مساحتی بالغ بر ۹۳۰ متر مربع با اعتبار ۹ میلیاردو ۴۳۱ میلیون تومان به زمین زده شد.

گفتنی است، شهرستان مانه‌وسملقان به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می‌شود که ۸۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش دارد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار