رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات قم:
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم با اشاره به انتخاب قم به عنوان یکی از چهار حوزه انتخابیه تمام الکترونیک، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان ایجاد شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵ 23 January 2024

به گزارش تابناک قم، میثم سلطانی، بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم و آموزش‌های عمومی دو عامل اصلی در برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش سراسری و پایدار ارتباطات سیار و تلفن ثابت ۲ زیرساخت مهم در برگزاری انتخابات الکترونیک است که هم اینک استان قم از این نظر در وضعیت اطمینان بخشی قرار دارد.

وی ابراز داشت: در انتخابات امسال یک صندوق الکترونیکی نیز برای رای‌گیری تمام مکانیزه در اختیار حوزه‌های رای قرار می‌گیرد و به صورتی که مردم دیگر نیازی نیست تا نام داوطلبان را در کاغذ ثبت کنند.

سلطانی عنوان کرد: طی چند ماه گذشته بازرسی‌های مستمری با هدف ارتقای ارتباطات پایدار و سراسری در شعب اخذ رای و سایر زیرساخت‌های لازم مانند برق و غیره صورت گرفته است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های رای‌گیری تمام الکترونیک، یادآور شد: کارکرد این دستگاه به صورتی است که رای دهندگان صرفا با در دست یک مدرک شناسایی می‌توانند با وارد کردن کد داوطلب و دریافت تعرفه اختصاصی، رای خود را در صندوق آرا قرار دهند.

سلطانی گفت: مکانیزم اجرایی این دستگاه‌های برخط به این گونه است که با وارد کردن شماره ملی فرد، احراز هویت رای دهندگان از نظر بازه سنی، در قید حیات بودن و رای ندادن آن‌ها در شعب دیگر بصورت آنلاین اعلام می‌شود.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم تصریح کرد: دقت و سرعت عمل بالا در حین رای‌گیری و سرعت درشمارش آرا از مهمترین کارکردهای برگزاری انتخابات الکترونیک است.

گفتنی است طبق اعلام وزارت کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه‌های انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر انتخابات به صورت الکترونیکی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار