مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد
مدیرعامل آبفای گیلان گفت: در ایام الله دهه فجر امسال ۶۸ پروژه آبرسانی به ارزش ۱۶۶ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد و جمعیت ۴۰۷ هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 06 February 2024

علیرضا غیاثی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر امسال ۶۸ پروژه آبرسانی به ارزش ۱۶۶ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: از این تعداد پروژه، ۳۸ مورد روستایی و مابقی شهری است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی محرومیت زدایی در روستاهای فاقد آب شرب، افزود: ۷۱۱ روستای گیلان برای این طرح پیش بینی و ۱۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و طی دو سال آینده اجرایی می‌شود و مردم روستایی می‌توانند از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزایش تعداد روستاهای دارای آب شرب سالم را در دستور کار این شرکت دانست و تاکید کرد: شبکه آبرسانی استان مجهز به سیستم تله متری بوده و اکثر مخازن ذخیره و مراکز تولید ما به صورت هوشمند کنترل می‌شوند.

غیاثی با اشاره به ذخیره مناسب آب در سد شهربیجار، اضافه کرد: این سد که ۷۰ درصد آب شرب استان را تامین می‌کند، هم اکنون ذخیره مناسبی دارد و در سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار