مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: تعریف اصلح را بدانیم انتخاب آسان می‌شود و داشتن سلامت اخلاقی و ریشه اصیل خانوادگی و تعهد و تخصص در حد لازم از حوزه سیاسی، اقتصادی و فنی دانشگاهی همراه با تجربه عملی در بخش‌های فوق ضرورت است.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 19 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه انتخابات با شکوه چند شاخص و نمایه دارد، گفت: حضور حداکثری افراد واجد شرایط رای و سایر افرادی که واجد شرایط رای نیستند ولی می‌توانند در ایجاد شور و شوق تبلیغات و حضور واجدین شرایط موثر باشند لذا حضور حداکثری افراد فوق الذکر باید آگاهانه و با احساس تکلیف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید تنوع افکار، سلایق سیاسی و اجتماعی، قومیت‌ها، مذاهب و گرایش‌ها در کاندیداها رعایت و میدان داده شود، اظهار کرد: باید فضای رقابت سالم و اخلاق مدارانه‌ای از سوی مسئولین و مجریان فراهم و بستر سازی شود، لذا کاندیداها و طرفداران باید رقابت سالم و اخلاق اسلامی ایرانی را رعایت کنند.

نصرآبادی تصریح‌کرد: درک صحیح و باور عمومی جامعه از تاثیرگذاری مشارکت آحاد جامعه در خصوص اقتدار ملی و امنیت داخلی لازم است. تبیین این باور ضروری است که بر خلاف ادعای دشمنان نظام و ایران مسئولین نظام بویژه مقام معظم رهبری برای حفظ جایگاه و موقعیت خود یا حفظ حکومت به دنبال بالابردن مشارکت نیستند و تذکرات ایشان الگوی واقع گرایانه و هوشمندانه برای تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات در اقتدار ملی و پیشرفت جامعه است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: مشارکت اجتماعی برای انتخاب پرشور و صحیح پیش نیاز توسعه پایدار مبتنی بر نظام برنامه‌ریزی و مدیریت علمی، نوین با محوریت مبانی اسلامی است.

وی افزود: رکن اصلی انتخابات مردم هستند و بدون حضور حداکثری و هوشمندانه آن‌ها اصلا انتخابات معنی و مفهوم پیدا نمی‌کند و مانند یک کارخانه بزرگی است که بهترین تولیدات را با بهترین شرایط فنی در منطقه‌ای محصور و بدون مشتری راه‌اندازی کند لذا خواهان انتخابات صحیح و سالم مردم بوده و آن‌ها ستون اصلی برای این جایگاه اجتماعی، سیاسی هستند.

نصرآبادی افزود: مهمتر از اهمیت سلامت انتخابات تنوع کاندیداها از سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، منطقه‌ای، قومی و مذهبی است و مهمتر از آن انتخاب افراد متقی، امین، متخصص و متدین در چرخه اجرایی، نظارتی انتخابات است.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: حضور نماینده کاندیداها در تمام مراحل تبلیغات، رای گیری و شمارش آرا و اعلام نتیجه نهایی در افزایش اعتماد عمومی لازم و امر انکار ناپذیری است و برای امنیت انتخابات قطعا برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده‌ و هوشمندانه‌ با دوری از ساده انگاری از سوی دستگاه‌های امنیتی و در کنار آن‌ها انتظامی لازم و ضروری است.

 وی با بیان اینکه نقش مردم (در قالب بسیج محلات) می‌تواند ظرفیت بالایی را در حوزه امنیت فراهم آورد، بیان کرد: مشارکت فعال در انتخابات چند وجه فردی، خانوادگی، حوزه کاری و اجتماعی دارد که هر فرد باید به این باور برسد که نقش او به عنوان یک فرد تعیین کننده است و نگوید دیگران خواهند رفت و با نرفتن یک نفر مشکلی پیش نخواهد آمد.

 نصرآبادی تصریح کرد: هرفرد باید به باور ضرورت انتخاب پرشور، سالم و صحیح برای آینده فردی، خانوادگی و اجتماعی منطقه‌ای و ملی برسد که صرفا آن‌ را یک حرکت سیاسی زودگذر نپندارد و لذا هرفرد این باورها و ضرورت‌ها را به اطرافیان خود در تمام سطوحی که قید شد منتقل کرده و در برابر افرادی که آگاهانه یا سهل انگارانه ساز مخالف می‌زنند و بذر نا امیدی در دل و ذهن مردم می‌کارند دوستانه و محترمانه و با ادله منطقی و به روز دفاع کرده و تذکر دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مشارکت مردم در تمام حکومت‌ها عامل پایداری آن‌ها است و الا هیچ قدرت، حکومت و حتی تمدنی بدون همراهی مردمی دارای ثبات نبوده و نیست و رکن اصلی پایداری نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی، حضور اقشار مردم در صحنه‌های مختلف بوده است.

 وی با بیان اینکه دشمنان در تمام جبهه‌ها و با تمام قوا و امکانات لازم و تصورات خود اقدام کردند و ره به جایی نبردند، چون با سد نفوذ ناپذیری به نام مردم در همه صحنه‌ها مواجه شدند مردمی که پرچم اقتدار و پایداری نظام را با پشتوانه عظیم ولایت مداری و تکیه بر ارزش‌های دینی همیشه افراشته دارند.

 نصرآبادی بیان کرد: اگر تعریف اصلح را بدانیم انتخاب آسان می‌شود و داشتن سلامت اخلاقی و ریشه اصیل خانوادگی و تعهد و تخصص در حد لازم از حوزه سیاسی، اقتصادی و فنی دانشگاهی همراه با تجربه عملی در بخش‌های فوق ضرورت است این خصوصیات نامزد و افراد همراه نامزدها بسیار تعیین کننده است که در خط و مشی او در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: بررسی سوابق و روحیات کاری فرد درگذشته کاری و تجربی او با ارائه برنامه مستند برای آینده و ثبت و پیگیری جدی و مطالبه گرانه طرفداران در زمان تبلیغات بسیار موثر است و بررسی گفتمان تبلیغاتی فرد که آیا کلیشه‌ای است یا نشان‌دهنده دیدگاه روشن و هدفمند است.

نصرآبادی بیان کرد: تسلط و آگاهی فرد به حدود اختیارات و حوزه کاری نماینده از شاخصه‌های مهم است که متاسفانه گاها نامزدها قول و قرارهایی به مخاطبین می‌دهند که نه در اختیار آن‌ها بوده و نه در حوزه کاری و وظیفه مندی نمایندگان مجلس است.

 نصرآبادی گفت: حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، امروزه در تمام دنیا زیرساخت و بستر توسعه پایدار است و نماینده مجلس ضمن وقوف به حساسیت‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای منابع طبیعی و محیط زیست باید چالش‌ها را بشناسد و راهکارها را درک کرده و با درک صحیح در بررسی قوانین بودجه کشور برای توجه جدی و عملی اعتباری به مباحث آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی و همچنین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سعی و تلاش کند همچنین در راستای تصویب و به روز رسانی قوانین و مقررات برای توسعه پایدار و همه جانبه کشور بر بستر منابع طبیعی پایدار و توسعه یافته بیندیشد و عمل کند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار