مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان رتبه اول کشوری را در حوزه نسبت اشتغال به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 20 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، طیب جعفری امروز (سه‌شنبه، یکم اسفند ماه) در جشنواره امتنان از برگزیدگان جامعه، کار، تولید و تلاش استان زنجان و تقدیر از برگزیدگان نشان اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه استان زنجان در شاخصه‌های اشتغال و بی‌کاری چند سال است که جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود، اظهار کرد: زنجان بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی را بین استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در زنجان شاهد کمترین نرخ بیکاری بین استان‌ها هستیم، ادامه داد: این امر نشان می‌دهد در استان، یک برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق و عالمانه در حوزه کار وجود دارد.

او با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و کنشگران کار و تولید در استان در این زمینه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: شاخص اصلی در این حوزه بحث نسبت اشتغال است که زنجان رتبه اول کشوری را در این حوزه دارد.

جعفری با توضیح اینکه با وجود انجام این کار‌ها هنوز پیگیری خواسته‌های بحق مردم استان در زمینه بهبود وضعیت شاحص‌های بازار کار و معیشت برعهده ماست، گفت: تلاش می‌کنیم بیش از گذشته این خواسته را برآورده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان از برگزیدگان جامعه، کار، تولید و تلاش استان زنجان و تقدیر از برگزیدگان نشان اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: هر دو فرآیند به‌صورت علمی در استان پاییز گذشته انجام شده است.

جعفری با توضیح اینکه جشنواره امتنان دوره سی‌وپنجم خود را برگزار می‌کند، اظهار کرد: طبق شاخص‌هایی که به‌صورت کشوری تعیین شده است، ثبت نام‌ها انجام شد که بیش از ۷۰۰ نفر گروه کار نمونه و کارفرمای منتخب در این جشنواره مشارکت داشتند.

او با توضیح اینکه ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه کار و تولید استان وجود دارد، گفت: مشارکت بیش از ۷۰۰ گروه کار یا کارفرما و یک کارگر نمونه در این جشنواره نشان می‌دهد که یک علاقه و انس به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی در استان وجود دارد.

وی با پرداختن به اینکه تعدادی از شرکت‌کنندگان به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند که امیدواریم در این مرحله موفق عمل کنند، افزود: سال‌هاست همه برنامه‌های حوزه کارگری به‌صورت مشارکتی با بسیج کارگری استان برگزار می‌شود که همیشه ثمره این اتحاد و همدلی را در استان دیده‌ایم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار