مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه ایثارگری استان، گفت: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره به خانواده ایثارگران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 04 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از تسنیم، نعمت‌الله غلامپور با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید، اظهار داشت: از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به‌عنوان هفته گرامیداشت شهید نام‌گذاری شده که در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری، خدماتی و دیگر عرصه‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به طراحی ۶۶ برنامه ویژه هفته شهید در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال روز شهید با رویکرد جدید و در یک هفته برنامه‌ها اجرا می‌شود که ۲۵ برنامه شاخص در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین مسکونی به فرزندان شهیدان شهرستان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در شهرستان بوشهر واگذاری ۶۰۰ قطعه زمین به فرزندان شهدا برنامه‌ریزی که ۳۰۰ قطعه آن در هفته شهید به جامعه هدف تحویل می‌شود.

غلامپور تعداد فرزندان شهدا در شهرستان بوشهر را ۴۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ قطعه زمین در مرحله نخست در شهرک نیایش شهر بوشهر واگذار می‌شود و در مراحل بعدی در تنگک، عالیشهر و چغادک واگذار می‌شود.

وی تجلیل و تحسین از همسران شهدا را از دیگر برنامه‌های شاخص در هفته شهید دانست و اضافه کرد: بوشهر در این هفته میزبان ۹۰ فرزند شهید مدافع حرم کشور است که برای این عزیزان برنامه‌های مختلف فرهنگی، بازدید از اماکن تاریخی و مراکز صنعتی و تولیدی بوشهر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته شهید دانست و بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، مسابقات مختلف فرهنگی، جانمایی المان‌های شهدا در سطح شهر بوشهر، سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر، اجرا طرح ویزیت رایگان، آغاز بکار طراحی دیجیتال ۵۰۰ شهید و برگزاری ترتیل‌خوانی به نیت شهدا از مهمترین برنامه‌های هفته شهدا در شهرستان‌های استان بوشهر است.

غلامپور از رونمایی از فیلم کوتاه شهید بشکوه خبر داد و تصریح کرد: در راستای برنامه فرهنگی طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده که آغاز تولید فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز از جمله این طرح‌ها است.

وی تدوین برنامه مستند مادر شهید گنجی و جانباز ۷۰ درصد را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با انعقاد قرارداد تصاویر شهدا که سال‌ها از آن می‌گذرد نوسازی و دیجیتالی می‌شود و در مرحله نخست عکس ۵۰۰ شهید به‌صورت نقاشی دیجیتالی ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از بهسازی و بازسازی ۳۶ گلزار شهدا بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ۳۶ گلزار شهدا استان بوشهر با ۶ میلیارد تومان نوسازی و بازسازی شده و امسال برای ساماندهی گلزار شهدای استان در مجموع ۳۶ میلیارد تومان و برای سال آینده ۳۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

غلامپور با بیان اینکه وام مسکن از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به جامعه ایثارگری پرداخت می‌شود، تأکید کرد: امسال از محل محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از فروردین تا تیرماه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان وام اشتغال به ۷۰۰ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در ادامه سال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه حدود ۱۱۶ میلیارد تومان برای اشتغال جامعه ایثارگری استان بوشهر مصوب شد که همه اعتبار جذب و ۷۰ درصد از آن پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه ایثارگری استان گفت: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره به خانواده ایثارگران استان پرداخت شده است.

غلامپور سرکشی و دیدار از خانواده شهدا و جانبازان را از برنامه‌های دانست و اضافه کرد: امسال ۸۱ ایثارگر در استانداری با استاندار ملاقات کردند، ۲۴ خانواده شهید سرکشی حضوری با همراهی استاندار داشتیم، ۶۷ خانواده شهدا در میز خدمت به استاندارد ملاقات داشتند، ۲۸۹ خانواده شهید توسط مدیرکل حضوری ملاقات انجام شد، ۱۰۹۳ نفر در اداره کل ملاقات انجام شد. ۲۷۰ نفر در میز خدمت توسط مدیر کل انجام شده است.

وی از برگزاری ۴۱۲ یادواره شهدا در سال جاری با همکاری سپاه خبر داد و بیان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت برای ۳۱ شهید اهل سنت، شهدای منا، مدافع حرم و شهدای مجلس از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار