معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز همزمان با سراسر کشور در استان از امروز، گفت: ۳۴ اکیپ ثابت و سیار از کارکنان این اداره کل وظیفه نظارت بر بهداشت فراورده‌های خام دامی را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برعهده خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 09 March 2024


حسین صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر تأمین سلامت فراورده‌های خام دامی همچون سال‌های گذشته همزمان با سراسر کشور از ۱۹ اسفندماه در سراسر استان آغاز و تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهدداشت.

صالحی افزود: در این طرح ۳۴ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان در دو نوبت کاری از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ به امر نظارت و کنترل بهداشتی فراورده‌های خام دامی مصرفی مردم می‌پردازند.

وی افزود: در طول مدت اجرای طرح تمام کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی دام و طیور به جز روز‌های پنج شنبه فعال بوده و خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، صالحی با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت بر تولید، عرضه و نگهداری فراورده‌های خام دامی، گفت: اصناف و مراکز عرضه مواد خام دامی از دپوی لاشه دام سبک و سنگین و مرغ تازه سرد اجتناب کنند، نظارت مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار، بر تولید، حمل و نقل و عرضه فراورده‌های خام دامی در جهت اطمینان شهروندان از سلامت و بهداشت محصولات دامی و تأمین سلامت این فراورده‌ها جهت مصرف کنندگان و مسافران نوروزی خواهد بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی ازجمله عرضه مواد خام دامی خارج از مراکز مجاز، کشتارغیرمجاز، عرضه محصولات با مغایرت نشانه گذاری و ... مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی و یا از طریق تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ با کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در سراسر استان در میان بگذارند، گرچه بهترین بازرس خود مردم هستند که می‌توانند از حق خود برای دستیابی به مواد غذایی سالم و بهداشتی با کیفیت استفاده نماینکنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار