رئيس پليس فتا استان يزد از شناسايي متهمي که در يکي از سايت‌هاي واسط خريد از شهروندان بابت فروش ماشين‌ کلاهبرداري مي‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 11 March 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسيني" اظهار کرد: پس از مراجعه يکي از شهروندان به اين پليس به دليل خريد خودرو در يکي از سايت‌هاي واسط خريد و پرداخت بيعانه به مبلغ 500 ميليون ريال، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان يزد قرار گرفت.
اين مقام مسئول ادامه داد: با بررسي‌هاي اوليه و اقدامات تخصصي، مشخص شد که کلاهبردار با استفاده از حساب کاربري جعلي اقدام به درج آگهي کرده و بعد از تماس شهروندان با او جهت خريد، درخواست بيعانه جهت نگه داشتن کالا کرده و بعد از دريافت وجه گوشي خود را خاموش مي کرده است.
رئيس پليس فتا استان يزد افزود: ماموران پليس فتا با اقدامات فني و شگردهاي خاص پليسي، متهم را در يکي از استان‌هاي شمال کشور شناسايي و پرونده جهت سير مراحل قانوني و دستگيري متهم به استان مربوطه ارسال شد.
اين مقام انتظامي هشدار داد: قبل از اطمينان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واريز وجه نکنند و حتي‌الامکان ارتباطات و خريدوفروش‌ها را به‌صورت حضوري انجام دهند و از افرادي خريد کنيد که امکان ملاقات حضوري آن‌ها پيش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خريد، کالا را با دقت موردبررسي قرار دهيد.
رئيس پليس فتا استان يزد خاطرنشان کرد: درصورتي‌ که با چنين مواردي برخورد کردند موضوع را سريعاً از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.gov.ir ويا با شماره تلفن 096380 تماس و با کارشناسان مرکز فوريت هاي سايبري پليس فتا در ميان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار