رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تاکنون ۷ نفر در استان قزوین بر اثر استفاده از مواد محترقه دچار آسیب شده‌اند که اغلب آنان در سنین کمتر از ۲۰ سال بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 11 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، دکتر حسن اسماعیلی اظهار کرد: هر گونه حادثه و آسیبی که از ابتدای اسفند ماه هر سال تا چهارشنبه پایان آن سال در اثر استفاده از مواد محترقه به هموطنان عزیز وارد می‌شود، جزو آمار مصدومین و فوتی‌های چهارشنبه‌سوری آن سال محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد مصدومین چهارشنبه‌سوری سال گذشته در استان قزوین مجموعاً ۱۶۹ نفر شامل ۱۳۰ مرد و ۳۹ خانم بوده و متأسفانه یک جوان ۱۷ ساله ساکن خرمدشت شهرستان تاکستان نیز در اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین بیان کرد: سه نفر از این مصدومان از ناحیه گوش، ۶۳ نفر از ناحیه چشم، ۳۷ نفر از ناحیه گردن و سر و صورت، ۱۵ نفر از ناحیه پا، ۷۲ نفر از ناحیه دست، ۲ نفر از ناحیه کل اندام‌ها و چهار نفر از ناحیه تنه دچار آسیب شده‌اند.

وی بیان کرد: تعداد ۵۳ نفر از مصدومین عابر پیاده و تماشاگر، ۱۱۵ نفر استفاده‌کننده از مواد محترقه و یک نفر امدادگر بوده‌اند. از نظر سنی نیز بیش از ۸۵ درصد از مصدومین در سنین کمتر از ۳۰ سال بوده‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ۵۶ نفر از مصدومین متعلق به قزوین، ۱۱ نفر آبیک، ۱۸ نفر بوئین‌زهرا، ۵۱ نفر تاکستان، ۲۷ نفر البرز و ۶ نفر هم متعلق به آوج بوده‌اند. ضمن اینکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۵۰ درصد افزایش مصدومین را شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تاکنون ۷ نفر در استان قزوین بر اثر استفاده از مواد محترقه دچار آسیب شده‌اند که ۵ نفر از آن‌ها توسط همکاران ما به بیمارستان منتقل شده و تعداد ۲ نفر هم به‌صورت سرپایی و با وسایل شخصی خود به بیمارستان منتقل شده‌اند و اغلب این مصدومین در سنین کمتر از ۲۰ سال بوده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین یادآور شد: به خانواده‌های عزیز توصیه می‌کنیم در این ایام مراقبت و کنترل بیشتری بر جوانان و نوجوانان خود داشته باشند، استفاده از مواد محترقه ممکن است باعث شادی‌های زودگذر و تخلیه هیجانات در کوتاه‌مدت شود اما هم برای عابرین پیاده و تماشاگران و هم برای استفاده‌کنندگان از این مواد خطرآفرین است و آسیب‌های آن می‌تواند به نحوی باشد که تا پایان عمر همراه افراد باشد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار