مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی قدرتمندی امروز وارد منطقه می‌شود که فعالیت خود را تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 18 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی به تناوب سبب رگبار‌های باران در مناطق مختلف استان و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد که بخش عمده این بارش‌ها مربوط به بعدازظهر امروز و فرداست.

وی یادآور شد: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه این بارش‌ها با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد.

رحمن‌نیا ادامه داد: وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق بادگیر موجب کولاک برف خواهد شد که بر همین اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید بر اثر بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و خطر اصابت صاعقه در ارتفاعات وجود دارد.

این مسئول به هم استانی‌ها توصیه کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: طی روز‌های آینده تغییرات دمایی محسوسی را در استان نخواهیم داشت و صبح روز‌های سه شنبه و چهارشنبه کمینه دما افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار