بسیج امکانات برای رفع آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها؛
در پی بارندگی‌های اخیر و آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در برخی مناطق اهواز و شهرستان کارون، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بسیج امکانات و تجهیزات خود به یاری مردم شتافت.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 19 March 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، نیروهای عملیاتی این شرکت از نخستین ساعات بروز آبگرفتگی با تجهیزاتی شامل انواع پمپ‌های مکنده و همچنین ماشین‌آلات مناسب، در مناطق بحرانی حاضر شده و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

شرکت توسعه نیشکر در این عملیات با همکاری سایر نهادها و ارگان‌های دولتی از جمله ستاد بحران استانداری خوزستان و فرمانداری شهرستان‌های اهواز و کارون، تلاش‌های خود را برای دفع روان‌آب‌ها و رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر به کار گرفته است.

دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شامگاه دوشنبه (۲۸ اسفندماه) هم‌زمان با صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، از آماده‌باش کامل این شرکت برای مقابله با سیلاب احتمالی در مناطق پیرامون طرح‌های نیشکر خبر داده بود.

استقرار پمپ‌های فشار قوی نیشکر در مناطق بحرانی

هم‌اکنون در آخرین روز سال ۱۴۰۲، تیم‌های عملیاتی شرکت توسعه نیشکر در منطقه پنج اهواز و شهرستان کارون مستقر شده و در حال دفع آبگرفتگی معابر هستند. همچنین، ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات موردنیاز برای امدادرسانی به این مناطق ارسال شده است.

شرکت راصد صنعت توسعه، از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر، در این کمک‌رسانی نقش فعالی دارد. الکتروپمپ‌ها و پمپ‌های مکنده فشار قوی ساخته شده توسط این شرکت کمک زیادی به دفع آب‌های سطحی در مناطق بحرانی کرده است.
 
  علاوه بر کمک به دفع آب‌های سطحی و رفع مشکل آبگرفتگی، شرکت توسعه نیشکر در روستاهای پیرامون طرح‌های توسعه نیشکر نیز اقداماتی برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب احتمالی انجام داده و در سال‌های گذشته بیش از ۲۴۰ کیلومتر سیل‌بند در این مناطق احداث و ترمیم کرده است.
 
اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده است. براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که از شب گذشته (دوشنبه) در استان فعال شده همچنان تا فردا پایدار است.

  بیشترین حجم بارش‌ها طی روز سه‌شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار