سرو‌های به فلک کشیده روستای مهمویی قاین با قدمت ۱۵۰۰ ساله همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب شکوه و عظمت خود می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶ 23 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، شهرستان قاینات معروف به سرزمین آفتاب و طلای سرخ از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمندی در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است که درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می‌کند.

درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات با قدمت ۱۵۰۰ سال به عنوان کهنسال‌ترین موجود زنده و سبز و نماد استقامت و سرافرازی استان پهناور خراسان جنوبی است که در کنار مسجد روستا وجود دارد و در نزد مردم از قداست و احترام برخوردار است و همه ساله گردشگران زیادی مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می‌شوند.

سه سرو کهنسال (با قدمت سرو ۱۵۰۰ سال، سرو ۹۰۰-۷۰۰ سال، ۱۲۰۰-۱۰۰۰ سال) در تاریخ ۲۸ آبان ماه۱۳۹۳ با شماره۲۱۳ ثبت میراث طبیعی شدند و تحت حفاظت و صیانت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات است.
داشتن ظاهری شاداب و سبز، سازش پیدا کردن با شرایط محیطی شامل خاک و نوع اقلیم، مقاومت در شرایط مختلف زیستن طی سال‌های رشد، قرار گرفتن در نزدیکی جاده دسترسی و قابل مشاهده بودن آن از کنار جاده، وسعت تاج پوشش، پایه سالم و تنومند و اهمیت ویژه‌ای آن در زمینه ژنتیک، اعتقادات عمیق مردم و سن زیاد آن از دیگر مشخصات این درختان است.

علاوه بر مشخصات ویژه و خاص این درختان، قرارگیری آن‌ها در محلی با دید مناسب از کنار جاده و سهولت دسترسی به آن‌ها (مسیر ویژه اکوتوریسم)، برنامه ریزی مناسب جهت بازدید راحت‌تر علاقمندان به طبیعت و پیرو آن رشد اقتصادی منطقه، آماده بودن منطقه و درختان مورد نظر از لحاظ زیر ساخت‌های مناسب گردشگری جهت بازدیدکنندگان می‌تواند در جذب گردشگر حائز اهمیت باشد.

روستای مهمویی ۵ کیلومتری شرق قاین و فاصله ۵۰۰ متری از جاده قاین واقع شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار