مدیرعامل جمعیت هلال‌حمر زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۸۳۸ نفر از هموطنان در قالب طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 23 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌الله هاشمی دیروز (جمعه ۴ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب طرح نوروزی هلال‌احمر با شعار هم‌راه‌تان هستیم، از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توان‌بخشی هلال‌احمر استان ارائه خدمات ویژه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان دومین روز از فروردین سال‌جاری تیم‌های عملیاتی در ۱۵ عملیات امداد و نجات در قالب ۲۵ تیم ۶۴ نفره به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه داده‌اند، گفت: نجات‌گران در این عملیات‌ها موفق به انتقال یک مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی ۲ مصدوم گرفتار در داخل خودرو کردند.

هاشمی با یادآوری اینکه با حضور ۲۷۱ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۴۹۹۵ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شده‌اند، تاکید کرد: ۵۹۴ نفر نیز در پویش بهرفت مشارکت و از این طرح حمایت کرده‌اند.

هاشمی، اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز، پویش به‌رفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوست‌دار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه را از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: توسط ۵۰ مربی داوطلب آموزشی ۴۸۷ مسافر نوروزی در هشت روز گذشته (از ۲۴ اسفند لغایت دوم فروردین) از آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهر‌های زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می‌دهند، تصریح کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته ۵۳۲۵ نفر نیز از خدمات مختلف این واحد‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز ۱۰۲۷ نفر از هموطنان از طرح‌های مروجان سلامت، نیابت، غربال‌گری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر، پویش بشردوستی با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار