کد خبر: ۱۱۶۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵ 24 March 2024

تابناک/گیلان مدیرعامل آبفای گیلان گفت: طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان در قالب جهاد آبرسانی امسال با سرعت زیاد عملیاتی خواهد شد و تا نیمه دوم سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد.

علیرضا غیاثی امروز (دوم فروردین ماه) در گفت وگو با خبرنگار تابناک گیلان، یکی از برنامه‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سال ۱۴۰۳ را اجرای طرح جهاد آبرسانی دانست و اظهار کرد: آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان در دستور کار است. با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های تصفیه فاضلاب رشت، بندرانزلی و آستارا، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب انزلی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در دستور کار است و نیمه نخست امسال به پایان می رسد. پروژه تصفیه‌خانه ۱۲ هزار مترمکعبی مسکن مهر رشت نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و تا پایان این ماه تکمیل می‌شود. برای سایر شهرها نیز پروژه‌های تصفیه فاضلاب تعریف شده است که در طول سال و متناسب با اعتبارات پیش می‌رود.

او به مطالبات شرکت آبفای گیلان از مشترکان حقوقی اشاره و بیان کرد: مطالبات شرکت آبفای گیلان از مردم و دستگاه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که با همکاری فرمانداران برای وصول مطالبات دستگاه‌ها اقدام خواهد شد. مطالبات مردم نیز متناسب با بدهی آنها پیگیری می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه افزایش تعرفه آب بها تاکنون ابلاغ نشده است، گفت: طبق مصوبه استانی، واگذاری انشعاب برای مشترکان جدید، افزایش حدود ۲۵ درصدی خواهد داشت، اما در بخش تعرفه آب بها افزایش نداریم.

وی به مشکل کدورت آب شرب شهرستان رودسر در روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: اکنون وضعیت شبکه پایدار است و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده اردیبهشت ماه امسال اقدام به شست و شو و تخلیه شبکه شهرستان خواهیم کرد تا میزان کدورت و درصد آهن و منگنز آب را کاهش دهیم و شبکه را به حالت مطلوب برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار