معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی تقاطع سه سطحه در میدان سپاه قم به صورت کامل انجام شده و از ابتدای امسال اجرایی می شود تا بار ترافیکی این محور کاسته شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ 11 April 2024

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد قم که به همت ستاد دیه استان، سیمای نور و گروه ساختمانی ایرابن در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد با اشاره به برخی پروژه های عمرانی شهر قم گفت: بر اساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر قم، شهرداری خدمات مختلفی از جمله پروژه های عمرانی را در سطح شهر دنبال می کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بیان کرد: بودجه امسال شهرداری قم در بخش های مختلف ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه فاز پنجم بلوار عماریاسر و ادامه طول غدیر گفت: این پروژه پروژه پس از سالها تکمیل شد و ارتفاع سطح تونل این فاز در تقاطع بلوار پیامبر اعظم (ص) بیش از ۱۱ متر است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این طرح این است که در صورت ترافیک و تردد بالای خودروها بخصوص در مناسبت‌های ملی و مذهبی، امکان انتقال ترافیک عبوری از سطح یک به سطح منفی یک وجود دارد که در این حالت سطح یک تونل تبدیل به پیاده راه شهری می‌شود.

حلوایی زاده اضافه کرد: ادامه مسیر این پروژه از خیابان شهید فاطمی تا میدان سپاه در دستور کار است تا پروژه فاز پنجم عمار یاسر به صورت کامل اجرایی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی تقاطع سه سطحه در میدان سپاه قم به صورت کامل انجام شده و از ابتدای امسال اجرایی خواهد شد تا بار ترافیکی از این محور کاسته شود.

وی با بیان اینکه تکمیل رینگ فردوسی به عنوان رینگ میانی شهر قم در اولویت قرار دارد، افزود: این رینگ به طول ۳۰ کیلومتر از کمربندی امام علی (ع) آغاز و به خیابان ۷۲ تن منتهی می‌شود و رینگ فردوسی مهم‌ترین رینگ شهری قم است.

وی بابیان اینکه با اجرای زیرگذر فردوسی مناطق یک، چهار و پنج متصل می‌شوند، افزود: ۲ کیلومتر و ۲۰۰ متر از این مسیر به احداث این زیرگذر گره‌خورده است.

حلوایی زاده با اشاره به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش نیز اظهار کرد: پروژه محور نیک‌اندیش در جهت اتصال جاده اراک به بلوار غدیر از ابتدای سال گذشته آغاز شده که فرایند اجرای سفت‌کاری و ساخت ستون‌ها، مرحله عرشه سازی آن در دست اقدام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه تقاطع شهید کیوانفر نیز در این منطقه دست اجرا است و در بودجه ای امسال برای این پروژه ردیفی ایجاد شده است.

حلوایی زاده گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ با ریل راه‌آهن به منظور تکمیل حلقه ترافیکی فردوسی نیز اجرایی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار