رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: ۲۸ تن و ۳۰۰ کیلوگرم لاشه غیربهداشتی دام و طیور در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه رمضان، در سطح کشتارگاه‌های این شهرستان ضبط و پیش از ورود به چرخه مصرف از دسترس خارج و معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴ 15 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، تورج کرمیان روز دوشنبه اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این شبکه اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه ها و مراکز عرضه ویژه نوروز و ماه رمضان کرد.

وی با اشاره به کشتار یک میلیون و ۴۳۸ هزار قطعه طیور طی این مدت در کشتارگاه های استان یادآور شد: در همین راستا ۲۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در سطح این کشتارگاه ها پیش از ورود به چرخه مصرف حذف و سپس معدوم شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در قالب بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام نیز در مجموع از بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ راس دام ، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم لاشه دام های سبک و سنگین شامل گوسفند، گاو و گوساله نیز که توسط کارشناسان این شبکه غیرقابل مصرف تشخیص داده شده بود ضبط و معدوم شدند.

کرمیان افزود: در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر «تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی» در مدت زمان یاد شده، بیش از ۲ هزار و ۲۷۶ مورد بازدید از انواع واحدهای عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی، قصابی ها ، رستوران ها و مراکز عرضه نیز به انجام رسید.

وی یادآور شد: در همین زمینه نیز سه تن و ۴۵ کیلوگرم انواع گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و ۵۹ مورد تخلف شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد که در نهایت منجر به پلمب شدن ۱۲ واحد شد.

کرمیان با قدردانی از همکاری مردم در شناسایی واحدهای متخلف گفت: در صورت اعلام شهروندان، کارشناسان شبکه دامپزشکی در کمترین زمان ممکن به محل مراجعه و برخوردهای لازم را با واحدهای متخلف انجام می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار