در بازدید مدیرعامل توسعه نیشکر از روند «داشت» مزارع نیشکر میرزا کوچک خان مطرح شد؛
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از روند «داشت» مزارع نیشکر کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان بازدید کرد و ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی آبیاران، بر مدیریت مصرف آب تأکید نمود.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ 17 April 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید که امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) با همراهی معاونان و مدیران نیشکری انجام شد، اظهار داشت: صنعت نیشکر همواره در خط مقدم تولید شکر و تأمین امنیت غذایی کشور قرار داشته و این امر بدون تلاش و همت مدیران و کارکنان این صنعت میسر نمی‌شد.

وی در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با تغییر شیوه‌های آبیاری در مزارع نیشکر، شاهد کاهش قابل‌توجه مصرف آب و درعین‌حال افزایش راندمان تولید محصول با جلوگیری از ماندابی شدن مزارع بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از آبیاران زحمت‌کش واحدهای هشت‌گانه نیشکری خواست تا با تداوم تلاش‌های خود و مصرف بهینه آب، در جهت حفظ این ثروت ملی و پویایی صنعت نیشکر گام بردارند.

تولید 79 هزار تن شکر در شرکت میرزا کوچک خان

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از تولید ۷۹ هزار تُن شکر در کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان خبر داد و گفت که این واحد نیشکری توانسته است عملکرد قابل‌قبولی را به ثبت برساند.

وی «داشت» مطلوب نیشکر را از عوامل اصلی دستیابی به ظرفیت اسمی تولید عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این واحد، امیدواریم در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید شکر و ارتقای جایگاه کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان در صنعت نیشکر باشیم.

در کنار روش آبیاری هیدروفلوم در مزارع نیشکر، سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای به‌صورت پایلوت نیز در این صنعت، در حال بهره‌برداری تا پس از پشتِ سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه، در سطحی وسیع به کار گرفته شود. این روش، بهره‌وری مصرف آب را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

تلاش‌های این شرکت در بهبود عملکرد کشاورزی و افزایش بهره‌وری در تولید محصول راهبُردی شکر، به تحقق امنیت غذایی کشور کمک بزرگی کرده است؛ در این شرکت، تحقیقات و اقدامات متعددی به‌منظور حفظ منابع آب‌وخاک انجام شده که مهم‌ترین آن‌ها آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در بخش کشاورزی و سیستم مه‌پاش در بخش صنعت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار